PDA

View Full Version : KOYIZ ME ΑΝΤΛΙΟΣΤΑΣΙΟ





k_ar
21-12-2005, 12:11:14
Καλημερα σε ολους!!!
Περιεργος ο τιτλος ε??
Ακομα πιο περιεργα ειναι τα παρακατω.....τα οποια συνεβησαν χθες....και μου εφαγε 3 ωρες για να το βρω.....Οποτε το παραθετω προς γνωση...αλλα με την μορφη κουιζ....Διαβαστε!!
Λοιπον εχουμε ενα ζευγος υποβρυχιων αντλιων το οποιο αντλει τα υπογεια υδατα μιας εγκαταστασης.Υπαρχουν 3 φλοτερ...1 κατω σταθμης οπου μπαινουν σε καταστση stand by οι αντλιες....2 μεσης σταθμης οπου μπαινει με σειρα προτεραιοτητας η μια απο τις δυο αντλιες(εναλλαγη για μοιρασμα φορτου εργασιας) 3 ανω σταθμης οπου χτυπαει σειρηνα και ταυτοχρονα μπαινουν και οι δυο αντλιες!!!
Ωραια μεχρι εδω!!!!
Χθες λοιπον το νερο ανεβηκε στη μεσαια σταθμη...και μπηκε η αντλια νουμερο1 η οποια δουλευει αστερα-τριγωνο...(οπως και η Νο2)
Με το που παει να μπει μπρος...ακουγεται ενας σχετικος πνιχτος θορυβος(οπως ακουγεται οταν δουλευει με ελλειψη φασης) και ξαφνικα τσαφ!!!πεφτει η ασφαλεια!!!!
Η αντλια δεν μπηκε καν στο τριγωνο!!!
Μετα απο 5.000 μετρησεις ανακαλυψα το λαθος.....
Ακουω αποψεις!!!!
Συμπερασμα:
Tελικα η "ηλεκτρολογια" ειναι μυστηριο τρενο....

ziko
21-12-2005, 17:46:37
Είχαν πρόβλημα τα όργανα μέτρησης? (αστιεύομαι...)

k_ar
21-12-2005, 18:27:30
Χμμμ....μην το λες για πλακα γιατι ειχα απογοητευτει τοσο πολυ που μεχρι και αυτο σκεφτηκα!!!!
Να το παρουν τα υδατα?:D
Με λιγα λογια λοιπον....ολα οκ...380V η ταση,τα ρελε μια χαρα,και γενικοτερα ολα μια χαρα!!!!
Και ξαφνικα ερχεται η παρανοικη ιδεα ενος καμμενου μυαλου(του δικου μου)...
Ανεβασμα κινητηρα!!!!!και ωωωω!!!!μπλοκαρισμενος δρομεας....ειχε μπλοκαρει το κομπλερ απο χωμα...!!!!!
Πηγαινε να παρει μπρος, γυρναγε για λιγο, σταματουσε αποτομα ριχνοντας την ασφαλεια!
Μην με ρωτησετε πως μου ηρθε.....!!!!Απλα ετυχε!!
Απλα να το εχετε υποψη οτι μπορει και σε εσας να συμβει..ανετα...
Οποτε απο εδω και περα...σε παρομοια περιπτωση τσεκαρισμα των μηχανικων μερων του κινητηρα!!:)

dimis
22-12-2005, 02:58:58
Εγώ δεν κατάλαβα γιατί η ιδέα σου ήταν παρανοική :) Το πρώτο που θα έκανα εγώ σαν άσχετος από ηλεκτρολογικά (και σαν πρακτικός) ήταν να κάνω έλεγχο αν είχε φρακάρει η αντλία. Το ίδιο γίνεται και στους κυκλοφορητές (τους τριφασικούς) αν φρακάρουν πέφτει η ασφάλεια λόγω υπερθέρμανσης. Βέβαια μπορεί στην περίπτωση αυτή που αναφέρεις να λέω βλακείες μια και δεν ξέρω τι είναι τα τρίγωνα και τα άστερα (αν θέλεις εξήγησε μου τα έτσι για να μαθαίνω).
Μια λοιπόν και η περίπτωση που λες έχει χαρακτήρα πληροφόρησης να πω ένα γενικό συμπέρασμα : Σε κάθε βλάβη ξεκινήστε να ψάχνετε από τα πιο απλά και εύκολα. πχ σε μπλοκάρισμα καυστήρα ξεκινήστε από την δεξαμενή πετρελαίου και σε σβήσιμο μηχανής αυτοκινήτου από το αν έχει βενζίνα το ρεζερβουάρ :)
http://levitostasia.com

andronoglou
22-12-2005, 11:29:17
Εγώ πάντως ξέρω τα τρίγωνα Πανοράματος μιας και είμαι Βόρειος, όμως πολύ θα ήθελα να κάνει κάποιος μια ανάλυση αυτής της συνδεσμολογίας γιατί την χρησιμοποιώ στο αντλητικό συγκρότημα που έχω στα χωράφια μου, όμως δεν έχω κι εγώ ιδέα τι είναι!
Και με σχήματα παρακαλώ αν είναι εύκολο.
Η εξίσωση είναι σωστή γιατί είναι όμορφη. - Dirac

k_ar
22-12-2005, 11:49:01
Φιλε dimis η ιδεα ηταν παρανοικη διοτι τις περισσοτερες φορες σε τετοιου ειδους βλαβες οι πιθανες περιπτωσεις ειναι ηλεκτρολογικης φυσεως και ως εκ τουτου..το μυαλο πλεον παει δυσκολα σε απλα πραγματα....
Βλεποντας κατα καιρους βλαβες εχω δει τα απιστευτα....ασφαλειες καμμενες και για να μην τις αλλαξουν εχουν βαλει bypass συρματακια!!!!!,θερμικα ρυθμισμενα λαθος,τα καλωδια μικροτερης διατομης απο οτι θα επρεπε ή κατεστραμενα απο εξωτερικες συνθηκες..(πολυμερισμενα απο τον ηλιο) και αλλες ..."καλες" ιδιοκατασκευες...:D
Ετσι οπως ειπες και εσυ το πιο απλο στην σκεψη ειναι πλεον για εμας το πιο δυσκολο!!!
Τωρα για τα αστεροτριγωνα.....
Οταν οι κινητηρες ειναι μεγαλοι..(και ΔΕΝ ειναι ιnverter....αυτο το λεω επειδη φανταζομαι οτι ασχολεισαι πιο πολυ με κυκλοφορητες οι οποιοι σχεδον οι περισσοτεροι ειναι Inverter) επειδη εχουν μεγαλο ρευμα εκκινησης δεν συμφερει να ξεκινανε direct on line επειδη καταπονουν και το καλωδιο..αλλα και τις ασφαλειες...(που πρεπει να επιλεχθουν σωστα)..και τα τυλιγματα του κινητηρα τα οποια καταστρεφονται σταδιακα
Ετσι συστηνονται καποιοι τροποι εκκινησης ωστε να μειωθει το αρχικο υψηλο ρευμα....(ρευμα εκκινησης..)το οποιο καποιες φορες φτανει και 10 φορες πανω απο το ονομαστικο
Ενας απο τους τροπους(ο πιο συνηθισμςενος )ειναι η εκκινηση με διακοπτη αστερα τριγωνο.....
Αυτο τι σημαινει...??
Παιρνοντας μπρος ο κινητηρας δουλευει με τα τυλιγματα του συνδεδεμενα σε αστερα που σημαινει δυο κυριως πραγματα....εφοσον η ταση στα τυλιγματα ειναι στο 1/sqrt3.
1)Μειωμενη ροπη στο ξεκινημα
2)Μειωμενο ρευμα εκκινησης
Μετα απο συγκεκριμενο χρονικο διαστημα αφου εχει περασει το λεγομενο demarage(γαλλικη λεξη...ντεμαραζ)..και η καμπυλη ροπης του κινητηρα εχει φτασει σε συγκεκριμενο σημειο τοτε γινεται η εναλλαγη στα τυλιγματα σε τριγωνο....και ετσι ο κινητηρας αποκτα πλεον τις κανονικες στροφες και την κανονικη του ροπη.....αφου εχει αποκτησει την ονομαστικη του ταση λειτουργιας...
Το θερμικο σε αυτη την περιπτωση ρυθμιζεται στο δηλαδη στο Iονομαστικο/sqrt3..(Ioνομαστικο/ριζα 3).....και οχι στο ονομαστικο ρευμα οπως συμβαινει στην απευθειας εκκινηση....!!!!
Ετσι γινεται η εκκινηση χωρις να ταλαιπωρειται ο κινητηρας και χωρις να εχουμε υψηλα ρευματα εκκινησης που μπορουν να καταστρεψουν και τα τυλιγματα του κινητηρα αλλα και να μας οδηγησει σε λαθη οσον αφορα την προστασια της γραμμης...
Αυτη η μεθοδος εκκινησης ειναι η πλεον κλασικη μορφη....
Οι καλυτερες μεθοδοι εκκινησης ειναι μεσω ηλεκτρονικου ρυθμιστη συχνοτητας..(inverter) που τωρα βεβαια προσαρμοζονται στους κινητηρες...ο ιnverter μεταβαλει μεσω θυριστορ συνηθως την συχνοτητα αρχιζοντας σταδιακα μεχρι που να φτασει η συχνοτητα στα κλασικα 50hz που ειναι και η συχνοτητα του δικτυου
Επισης μια πολυ καλη μεθοδος εκκινησης ειναι μεσω ρυθμιστη soft-starter-soft-stopper....ο οποιος δινει κλιμακωτα αναλογα με τις απιτησεις του κινητηρα και του φορτιου την ταση....και ετσι εχουμε ομαλο ξεκινημα....πιο ομαλο απο τον αστερα-τριγωνο αφου στον αστερα-τριγωνο εχουμε σε καποιο σημειο(στην μεταγωγη) peaks τα οποια ζοριζουν λιγο τον κινητηρα....
Αλλος τροπος ειναι μεσω αυτομετασχηματιστη
Ολα αυτα μιλωντας για τους κλασικους ασυγχρονους τριφασικους βραχυκυκλωμενου δρομεα....
Οι ασυγχρονοι δακτυλιοφοροι...(αυτοι που συνηθως εχουν τα τυλιγματα του δρομεα τους εξωτερικα) εκκινουνται ή με inverter ή με αντιστασεις στο δρομεα...
Οι αντιστασεις ομως εχουν ψιλοκαταργηθει επειδη χαλαγε πολυ ο βαθμος αποδοσης του κινητηρα λογω θερμικων απωλειων στις αντιστασεις παρολο που αυτη η μεθοδος ανεβαζει αρκετα την αρχικη ροπη του κινητηρα....ακομα και πανω απο την μεγιστη!!!!!!!!!!!
Ελπιζω φιλε dimis να σε κατατοπισα εν μερει....
Αν δεν καταλαβες ακριβως πες μου το να στα πω ακομα πιο αναλυτικα γιατι η αληθεια ειναι πως τα ειπα καπως προχειρα....:)
Φιλε andronoglou...τωρα ειδα το μυνημα σου.....θα επιστρεψω με σχηματα για να το καταλαβεις!!!!οχι αμεσως ομως..κατα το απογευματακι....
EDIT Νο2....Διορθωσα ενα λαθος εκ παραδρομης....η ταση στον αστερα δεν ειναι 1/3 οπως ειχα γραψει αλλα 1/sqrt3...

k_ar
22-12-2005, 23:11:54
Λοιπον ηρθα....:D
Το κυριο κυκλωμα του εκκινητη Υ-Δ ειναι παρακατω....Δεν εφτιαξα το κυκλωμα αυτοματισμου...αν θελετε ομως το λετε και το φτιαχνω και αυτο...
http://img505.imageshack.us/img505/3829/yd1lg.jpg
Αρα οπως βλεπετε το C1 ειναι το κυριο ρελε ισχυος το οποιο οδηγει τον κινητηρα..που πρεπει να ειναι πανω απο 2-3ΚW...αλλιως δεν υπαρχει λογος να εκκινησει με Υ-Δ...Η βυθιση τασης που προκαλουν οι κινητηρες κατω των 2kw ειναι ανεπαισθητες....
Αρα οπως βλεπετε το ρελε Κ-Υ ειναι το ρελε της συνδεσμολογιας αστερα και βλεπετε οτι οι κυριες επαφες του ειναι ενωμενες...(αστερας)
Το ρελε αυτο ενεργοποιειται μαζι με το κυριο ρελε ισχυος ταυτοχρονα με το πατησουμε το μπουτον Start..(ανηκει στον αυτοματισμο γι'αυτο δεν το βλεπετε..)
Ταυτοχρονα διεγειρεται και ενα χρονικο ρελαι το οποιο ειναι ρυθμισμενο σε τετοιο χρονο αναλογα με την ισχυ του κινητηρα και το ειδος του...
Οταν το χρονικο "μετρησει" αυτον τον προκαθορισμενο χρονο οι επαφες του αλλαζουν κατασταση και βγαζει εκτος το ρελαι του αστερα και "βαζει" μεσα το ρελαι του τριγωνου k-D...
Υπαρχει και μηχανικη(μεσω καστανιας) και ηλεκτρικη(μεσω επαφων)μανδαλωση των δυο ρελαι ωστε να μην υπαρχει περιπτωση να μπει το ρελαι του τριγωνου πριν απο το ρελαι του αστερα...
Ο συμβολισμος ΤΗ συμβολιζει το θερμικο ρελαι!!,το Q τον τριπολικο διακοπτη,και τα F τις ασφαλειες....
Αν θελετε και τον αυτοματισμο σφυριχτε....κλεφτικα...:D

papath
23-12-2005, 03:57:25
Φίλε k_ar έχω την εντύπωση οτι στην σύνδεση αστέρα, οι επαφές των 3 πηνίων του κινητήρα που ενώνονται, ενώνονται επίσης και με τον ουδέτερο.
Επίσης θέλω να ρωτήσω, πως σε έναν τριφασικό κινητήρα γίνεται αλλαγή της φοράς περιστοφής?

k_ar
23-12-2005, 11:41:50
Oχι φιλε papath σε οποιαδηποτε τριφασικη συνδεση κινητηρων δεν ενωνεις τιποτα με τον ουδετερο....
Εφοσον εχουμε τριφασικο το διανυσματικο αθροισμα των ρευματων ειναι ηδη μηδεν...Δεν εχουμε επιστροφη!!!οπως στο μονοφασικο...
Το μαγνητικο πεδιο του στατη φτιαχνεται απο την τριφασικη ημιτονοειδη ταση....
Τον ουδετερο τον εχεις για το μονοφασικο κυκλωμα αυτοματισμου ωστε να διεγειρεις τα πηνια των ρελε και να αναβεις τα λαμπακια και τα οποια οργανα προειδοποιησης
Για να αλλαξεις φορα περιστροφης αρκει να αντιμεταθεσεις δυο φασεις μεταξυ τους....:)
ΠΡΟΣΕΧΕ ΜΗΝ ΕΝΩΣΕΙΣ ΤΙΠΟΤΑ ΜΕ ΤΟΝ ΟΥΔΕΤΕΡΟ....
Θα ριξεις την ασφαλεια....

papath
24-12-2005, 02:28:54
OK το κατάλαβα....
Σε σύνδεση αστέρα η τάση που έχει το κάθε πηνίο του κινητήρα είναι 380/sqrt3 = 220 η οποία προκύπτει από τις 3 φάσεις.
Ευχαριστώ για τις διευκρινήσεις.

dimis
24-12-2005, 19:36:22
Μπράβο φίλε k_ar για τον χρόνο σου την διάθεση σου και φυσικά για τις γνώσεις σου.
Καλές γιορτές να περάσεις και καλή χρονιά σε όλους
http://levitostasia.com

nikosssk
27-12-2005, 13:24:38
Διευκρινίζω απλώς ότι στο σχέδιο του φίλου k_ar, τα τρία τυλίγματα του κινητήρα είναι τα U-X , V-Y και W-Z.
Χρόνια Πολλά.

k_ar
27-12-2005, 20:11:41
Πολυ σωστη η παρατηρηση φιλε nikosssk :)
Χρονια Πολλα σε ολους...!!!και ΠΟΛΥ ΚΑΛΗ ΠΡΩΤΟΧΡΟΝΙΑ!!!!!!!!!!!!:)