Σελίδα 1 από 2 12 ΤελευταίαΤελευταία
Εμφάνιση αποτελεσμάτων 1 μέχρι 10 από 16

Θέμα: Eπιλογή κατάλληλου ΗΖ

  1. #1
    Νέο μέλος
    Ημερομηνία εγγραφής
    Jul 2007
    Θέση
    , , .
    Ιδιότητα:
    Απαντήσεις
    11

    Eπιλογή κατάλληλου ΗΖ


    Ηλεκτρονικό κατάστημα ειδών θέρμανσης και κλιματισμού

    Καλησπέρα

    Σε μια 4όροφη οικοδομή με 2 ανεξάρτητες κατοικίες θα εγκατασταθούν 2 ανελκυστήρες και 2 συστήματα VRV (δηλαδή από ένα σε κάθε κατοικία). Κάθε κατοικία θα τροφοδοτείται από ανεξάρτητη παροχή ΔΕΗ (Νο3 δηλ. 50Α ασφ.) Οι ιδιοκτήτες των κατοικιών συμφώνησαν στην εγκατάσταση και ενός ΗΖ που θα καλύπτει όλα τα φορτία.

    Κάθε ανελκυστήρας έχει Ιον=22Α και Ιεκ=77Α. Επίσης κάθε μονάδα VRV έχει Ιον=15Α και εκκινητή inverter.

    Για τον υπολογισμό της ισχύος του ΗΖ κάνω τις παρακάτω παραδοχές. Για κάθε κατοικία θεωρώ πως χωρίς τον ανελκυστήρα και το VRV η ένταση του ρεύματος θα είναι 30Α(φωτισμός, πρίζες, συσκευές). Αρα συνολικά το μέγιστο στιγμιαίο φορτίο κάθε κατοικίας θα είναι 30+77+15=122Α.

    Θα πρέπει λοιπόν το ΗΖ να μπορεί να παρέχει ένταση 2x122A δηλαδή να είναι ισχύος 244x1.73*0.4=168kVA.

    Ήθελα να ρωτήσω αν συμφωνείτε με την λογική αυτή της επιλογής διότι εκτιμώ πως είναι αρκετά μεγάλη αυτή η τιμή για 2 κατοικίες.


  2. #2
    Super Moderator DDD's Avatar
    Ημερομηνία εγγραφής
    Jul 2007
    Θέση
    Athens, , Greece.
    Ιδιότητα:
    Αγνωστη
    Απαντήσεις
    1,695
    Φίλε μου,

    Ο ανελκυστήρας σου είναι μονοφασικός ή τριφασικός? Απ' όσο ξέρω γενικά είναι πάντα τριφασικοί. Αν έχεις 22Α ανά φάση τότε ο ανελκυστήρας σου προκύπτει πολύ μεγάλης ισχύος για να είναι ατόμων. Είναι όντως έτσι?

    Επίσης, το άθροισμα των εντάσεων που αναφέρεις ισχύει μόνο αν τα φορτία αυτά είναι μονοφασικά και ασφαλώς στην ίδια φάση. Είναι βέβαιο αυτό?

    Επιπλέον, δεν πρέπει να επιλέγεις ένα Η/Ζ με βάση το ρεύμα εκκίνησης.

  3. #3
    Εξέχον μέλος ziko's Avatar
    Ημερομηνία εγγραφής
    Mar 2003
    Θέση
    Αθήνα, , Greece.
    Ιδιότητα:
    Μηχανολόγος Μηχανικός
    Απαντήσεις
    917
    Αν οι ανελκυστήρες σου είναι υδραυλικοί δεν χρειάζεται να τους δώσεις στο Η/Ζ. Ο απεγκλωβισμός γίνεται με επιστροφή λαδιού στην δεξαμενή και κατέβασμα του ανελκυστήρα στην αμέσως προηγούμενη στάση. Προσωπικά ποτέ δεν δίνω κλιματισμό από Η/Ζ, εκτός και να πρόκειται για ιδιοκτήτη που επιμένει. Μην ξεχνάς όμως ότι θες και μεγάλη δεξαμενή πετρελαίου για το Η/Ζ ώστε να έχεις αυτονομία. Τα 168KVA είναι τεράστιο νούμερο για την χρήση που έχεις. Πράγματι δεν λαμβάνεις υπόψη την εκκίνηση του VRV αλλά το ρεύμα λειτουργίας.

  4. #4
    Νέο μέλος
    Ημερομηνία εγγραφής
    Jul 2007
    Θέση
    , , .
    Ιδιότητα:
    Απαντήσεις
    11
    Σας ευχαριστώ για τις απαντήσεις

    Ο ανελκυστήρας είναι ατόμων και έχει σύμφωνα με τον κατασκευαστή τα παρακάτω χαρακτηριστικά :

    •Ισχύς Κινητήρα 7,7 ΚW
    •Στροφές Κινητήρα : 2760
    •Ρεύμα Εκκίνησης : 77 A
    •Ρεύμα Ονομαστικό : 23 A
    •Διατομή Παροχής : 10 mm2
    •Ασφάλεια Παροχής : 25 A

    Πρόκειται για τριφασικό κινητήρα προφανώς με εκκινητή Υ-Δ και υποθέτω πολύ χαμηλό cosf.

    Συμφωνώ και εγώ πως ο κλιματισμός και ο ανελκυστήρας αυξάνουν πολύ την ισχύ ενός ΗΖ αλλά αυτό είναι επιλογή του ιδιοκτήτη κάθε φορά.

    Σύμφωνα με τους υπολογισμούς μου η μέγιστη αναμενόμενη ισχύς για κάθε κατοικία είναι 20KW (έχω λάβει υπόψη τους ετεροχρονισμούς των φορτίων). Η ένταση του ρεύματος σε κάθε φάση με cosf=0.9(κυρίως ωμικά φορτία) είναι περίπου 30A.

    Ο υπολογισμός της ισχύος του ΗΖ που έκανα αναφέρεται σε μια ακραία περίπτωση (όταν οι δύο κατοικίες παρουσιάζουν τα μέγιστα φορτία , λειτουργεί ο κλιματισμός και εκκινήσουν ταυτόχρονα και οι δύο κινητήρες).

    Παρόλα αυτά δεν είναι απίθανο σενάριο (πχ καύσωνας και γιορτή).

    Είναι λανθασμένος λοιπόν ο υπολογισμός μου?



  5. #5
    Σπουδαίο μέλος
    Ημερομηνία εγγραφής
    Nov 2005
    Θέση
    , , Greece.
    Ιδιότητα:
    Απαντήσεις
    298
    quote:Originally posted by dimp

    Σας ευχαριστώ για τις απαντήσεις

    Ο ανελκυστήρας είναι ατόμων και έχει σύμφωνα με τον κατασκευαστή τα παρακάτω χαρακτηριστικά :

    •Ισχύς Κινητήρα 7,7 ΚW
    •Στροφές Κινητήρα : 2760
    •Ρεύμα Εκκίνησης : 77 A
    •Ρεύμα Ονομαστικό : 23 A
    •Διατομή Παροχής : 10 mm2
    •Ασφάλεια Παροχής : 25 A

    Πρόκειται για τριφασικό κινητήρα προφανώς με εκκινητή Υ-Δ και υποθέτω πολύ χαμηλό cosf.

    Συμφωνώ και εγώ πως ο κλιματισμός και ο ανελκυστήρας αυξάνουν πολύ την ισχύ ενός ΗΖ αλλά αυτό είναι επιλογή του ιδιοκτήτη κάθε φορά.

    Σύμφωνα με τους υπολογισμούς μου η μέγιστη αναμενόμενη ισχύς για κάθε κατοικία είναι 20KW (έχω λάβει υπόψη τους ετεροχρονισμούς των φορτίων). Η ένταση του ρεύματος σε κάθε φάση με cosf=0.9(κυρίως ωμικά φορτία) είναι περίπου 30A.

    Ο υπολογισμός της ισχύος του ΗΖ που έκανα αναφέρεται σε μια ακραία περίπτωση (όταν οι δύο κατοικίες παρουσιάζουν τα μέγιστα φορτία , λειτουργεί ο κλιματισμός και εκκινήσουν ταυτόχρονα και οι δύο κινητήρες).

    Παρόλα αυτά δεν είναι απίθανο σενάριο (πχ καύσωνας και γιορτή).

    Είναι λανθασμένος λοιπόν ο υπολογισμός μου?



    O υπολογισμός του Η/Ζ για κατοικίες μπορεί να είναι από πολύ εύκολος μέχρι πολύ δύσκολος και αυτό γιατί έχεις να κάνεις με νεόπλουτους ιδιοκτήτες(απόκλειεται κάποιος με normal λεφτά να βάλει Η/Ζ)

    Αρα αυτό που έχεις να κάνεις είναι να συζητήσεις με τους ιδιοκτήτες και να δεις τι ακριβώς θέλουν.Μπορεί να θέλουν ακομα και σε διακοπή να κάνουν τα πάντα όπως έκαναν και πρίν.

    Αυτό που είναι σίγουρο είναι τα εξής

    1)Ανελκυστήρες σίγουρα μέσα στο Η/Ζ, Ή τουλάχιστον με σύστημα αυτοματισμού ώστε σε διακοπή και οι δύο να κατεβαίνουν στο Ισόγειο, να ανοίγουν οι πόρτες και μετά να βγαίνουν εκτός Η/Ζ

    2)90% του συνολικού φωτισμού(βγάζεις εκτός φώτα βεραντών-κήπων)

    3)25% των ρευματοδοτών(με τα ψυγεία οπωσδήποτε μέσα)

    4)VRV μέσα λόγω καλοκαιριού!!!

    5)όχι θερμοσίφωνες

    6)Κουζίνες όχι ή αλλιώς με σύστημα αυτοματισμού που όταν είναι από Η/Ζ και η κουζίνα καταναλώνει πάνω από 4000W να κόβεται.(Γδάρτους λίγο δεν πειράζει πλούσιοι είναι...)

    Άρα peak έχεις 2 ασανσερ=15W/0.65-0,70=23KVA
    VRV=5.5KW*2=11kw/0.6=18KVA

    25kva για τις 2 κατοικίες κατανάλωση(και πολύ είναι)(20κw για κάθε κατοικία είναι υπερφυσικά πολλά.....)

    συν 2Κva ΦΏΤΑ ΚΛΙΜΑΚΟΣΤΑΣΙΟΥ

    S=23+18+25+2=68kva και πολύ τους ειναι....



    ---------------------------
    Oταν όλα αποτύχουν,τότε διάβασε τις οδηγίες

  6. #6
    Εξέχον μέλος ziko's Avatar
    Ημερομηνία εγγραφής
    Mar 2003
    Θέση
    Αθήνα, , Greece.
    Ιδιότητα:
    Μηχανολόγος Μηχανικός
    Απαντήσεις
    917
    Εφόσον προτείνεις k_ar να μπουν οι ανελκυστήρες στο Η/Ζ γιατί στην ισχύ διαιρείς με 0.65-0.70?

  7. #7
    Διαχειριστής
    Ημερομηνία εγγραφής
    Jul 2007
    Θέση
    Thessaloniki, , Greece.
    Ιδιότητα:
    Απαντήσεις
    3,103
    Φίλοι μου δεν είναι τόσο απλά τα πράγματα.
    Αρχικά οι ανελκυστήρες θα κάνουν απεγκλωβισμό προς το ισόγειο, μόνο με την μπαταρία τους. Άρα δεν θα είναι ακαριαία τα πράγματα εκεί.
    Για να μην πλατιάζω όμως, οι περισσότεροι κατασκευαστές δίνουν κάτι σαν πίνακα επιλογής, ανάλογα με το είδος των φορτίων και εκεί τα πράγματα είναι πολύ σφικτά!
    Αρχικά προτείνω να είναι μόνιμα σε λειτουργία ο ένας από τους 2 ανελκυστήρες και όχι και οι δύο μαζί.
    Ο κλιματισμός εάν μπεί θα πρέπει να προσαυξηθεί σύμφωνα με τον πίνακα.
    Πωτήστε σε έναν κατασκευαστή-προμηθευτή και εάν δεν βγάλετε άκρη, εδώ είμαστε πάλι.
    Πρόχειρα πάντως και με 1 ανελκυστήρα σε λειτουργία, κάπου στα 60-70KVA θα πάτε, που δεν είναι καθόλου μικρό.
    ΥΓ. Το ρεύμα εκκίνησης είναι πχ 2-3 φορές το ονομαστικό, όταν όμως επιλέγουμε Η/Ζ το πολ/ζουμε με συντελεστή, διότι θα "γονατίσει" τον κινητήρα αλλιώς και θα το πετάξει έξω από υπερφόρτωση.
    Επίσης μεγάλη προσοχή στην συνδεσμολογία (έχεις 2 ανεξάρτητες παροχές που πρέπει να γίνονται μία σε διακοπή) και τη φορά φάσεων για τους κινητήρες. Επίσης εάν είναι να πετάξεις κάποια φορτία έξω, για να είσαι σίγουρος, πρέπει να κάνεις και αντίστοιχα κυκλώματα που να τροφοδοτούνται από το ζεύγος, ενώ άλλα όχι, αλλιώς η κουζίνα εάν είναι ανοικτή πριν τη διακοπή, θα παραμείνει και μετά...
    ϊσως λοιπόν να είναι καλύτερο ( μπορεί και οικονομικότερο) να έχεις 2 μικρά ζεύγη παρά ένα μεγάλο, που να σηκώνουν μόνο κλιματισμό και κάποια μικρά φορτία.
    Γιατί το 70άρι, δεν είναι μικρό ούτε φθηνό (πάνω από 15000 σίγουρα)

    Περικλής
    Εάν δεν ξέρεις εσύ, ξέρει κάποιος άλλος...

  8. #8
    Super Moderator DDD's Avatar
    Ημερομηνία εγγραφής
    Jul 2007
    Θέση
    Athens, , Greece.
    Ιδιότητα:
    Αγνωστη
    Απαντήσεις
    1,695
    quote:Originally posted by peris


    ΥΓ. Το ρεύμα εκκίνησης είναι πχ 2-3 φορές το ονομαστικό, όταν όμως επιλέγουμε Η/Ζ το πολ/ζουμε με συντελεστή, διότι θα "γονατίσει" τον κινητήρα αλλιώς και θα το πετάξει έξω από υπερφόρτωση.
    Περικλή

    μήπως μπορείς να μας δώσεις λίγο τα φώτα σου σχετικά με αυτόν τον συντελεστή? Πως προκύπτει?

  9. #9
    Διαχειριστής
    Ημερομηνία εγγραφής
    Jul 2007
    Θέση
    Thessaloniki, , Greece.
    Ιδιότητα:
    Απαντήσεις
    3,103
    Δεν τον έχω (τον πίνακα) μπροστά μου, θα τον ανεβάσω με την πρώτη ευκαιρία.
    Ουσιαστικά είναι ένα επιπλέον σημείο ασφάλειας για την γεννήτρια και το "ζόρι" που θα φάει ξαφνικά το μοτέρ.
    Δηλ. χοντρικά ένα ζεύγος που μπορεί να δώσει πραγματικά 50KVA, (όχι ονομαστικά) θα το κάνει σιγά σιγά, με τα φορτία να μπαίνουν γλυκά, ένα-ένα.
    Αυτό που θυμάμαι σε τελευταία δουλειά με emergency γεννήτρια (και όχι main power), είναι ότι για φορτία με μικρούς κινητήρες 3 ή 4 και φώτα και κάτι μπριζούλες (σύνολο στα 30 KVA περίπου) επιλέγχθηκε 60άρι!

    Περικλής
    Εάν δεν ξέρεις εσύ, ξέρει κάποιος άλλος...

  10. #10
    Σπουδαίο μέλος
    Ημερομηνία εγγραφής
    Nov 2005
    Θέση
    , , Greece.
    Ιδιότητα:
    Απαντήσεις
    298

    Ηλεκτρονικό κατάστημα ειδών θέρμανσης και κλιματισμού

    quote:Originally posted by peris

    Δεν τον έχω (τον πίνακα) μπροστά μου, θα τον ανεβάσω με την πρώτη ευκαιρία.
    Ουσιαστικά είναι ένα επιπλέον σημείο ασφάλειας για την γεννήτρια και το "ζόρι" που θα φάει ξαφνικά το μοτέρ.
    Δηλ. χοντρικά ένα ζεύγος που μπορεί να δώσει πραγματικά 50KVA, (όχι ονομαστικά) θα το κάνει σιγά σιγά, με τα φορτία να μπαίνουν γλυκά, ένα-ένα.
    Αυτό που θυμάμαι σε τελευταία δουλειά με emergency γεννήτρια (και όχι main power), είναι ότι για φορτία με μικρούς κινητήρες 3 ή 4 και φώτα και κάτι μπριζούλες (σύνολο στα 30 KVA περίπου) επιλέγχθηκε 60άρι!

    Περικλής
    Εάν δεν ξέρεις εσύ, ξέρει κάποιος άλλος...
    Περι
    μα ακριβως για να μην διαλέξεις 60ΑΡΙ εφόσον έχεις στην ουσια 30ΚVA βάζεις χρονοκαθυστερηση στα φορτια ώστε να αντισταθμίζεις τα ρεύματα εκκίνησης.Αυτο γίνεται και σε κρισιμες εγκαταστασεις αφου χρονοκαθυστερηση των 5-10sec δεν επηρεάζουν την λειτουργικότητα.

    Η αρχική ιδέα φιλε dimp είναι να σου δώσουμε μια τάξη μεγέθους για να καταλάβεις που κινείσαι.

    Φίλε ziko διαίρεσα τα KW με το cosf για να τα κάνω KVA.....P=S*cosφ=>S=P/cosφ

    Για εμένα το 70αρι είναι ήδη μεγάλο αλλά τουλάχιστον να έχει μια ιδέα για το μέγεθος...

    ---------------------------
    Oταν όλα αποτύχουν,τότε διάβασε τις οδηγίες

Δικαιώματα απάντησης

  • You may not post new threads
  • ΔΕΝ έχετε το δικαίωμα απάντησης
  • You may not post attachments
  • ΔΕΝ μπορείτε να επεξεργαστειτε τις απαντησεις σας
  •  
  • BB code is Ανοικτό
  • Smilies are Ανοικτό
  • [IMG] code is Ανοικτό
  • [VIDEO] code is Κλειστό
  • HTML code is Ανοικτό