Παιδιά εδώ πρέπει άμεσα να εξηγήσουμε τι ακριβώς συμβαίνει και έχουμε συμπύκνωση μέσα στον λέβητα ώστε να ξέρουμε τι φοβόμαστε διότι όταν δεν ξέρεις τι φοβάσαι τότε και μόνο τότε μιλάς για μάγισσες και τέρατα.
Το καυσαέριο από τη μία, το θερμό νερό από την άλλη. Μεσολαβεί ο χάλυβας ή το μαντέμι. Από το σημείο που περνά νερό δεν έχει έννοια οιαδήποτε συμπύκνωση. Αντίθετα έχουμε φόβο από τη μεριά του καυσαερίου διότι το νερό θα επικαθήσει όπου θέλει εκείνο και θα πάει στην ψυχρότερη και δυσκολότερη επιφάνεια. Και όπου υπάρξει ανεπιθύμητο νερό υπάρχει άμεσα βλάβη υλικού.
Το νερό των καυσαερίων βρίσκεται σε μορφή υπέρθερμου ατμού μέσα στο ίδιο το καυσαέριο. Η πίεση είναι ίση με την ατμοσφαιρική + μερικά Πασκάλ. Στις συνθήκες αυτές ο ατμός συμπυκνώνεται στους 100° και όχι σε άλλη θερμοκρασία. Συνεπώς αν κάπου η μεταλλική επιφάνεια από τη μεριά του καυσαερίου πέσει στους 100° τότε έχουμε άμεσες υγροποιήσεις. Είναι θέμα συντελεστών συναγωγής hw & hc ώστε από μία θερμοκρασία καυσαερίων πχ 200° που έχει το ένα μέσο, να πέσουμε στους 65° που έχει το άλλο μέσο. Στο μεταξύ αν και δεν θέλω να μπω στα χωράφια των κατασκευαστών των λεβήτων θεωρώ ότι το νερό που επιστρέφει πρώτα οδηγείται γύρω από τον θάλαμο καύσης και θερμαίνεται και στην συνέχεια πάει για τους αεριαυλούς για να παραλάβει θερμότητα από τα καυσαέρια.
Εκεί στους συντελεστές hw & hc και στις ροές αμφότερων των μέσων καθώς και στη ροή θερμότητας από τα καυσαέρια στο νερό παίζεται το παιχνίδι για να δούμε με σιγουριά αν είμαστε κοντά στο 100° ή αρκετά παραπάνω ώστε να μη φοβόμαστε τη συμπύκνωση.
Κάποια στιγμή θα κάνουμε ένα παράδειγμα και όχι βέβαια σ' αυτό το topic!
Στίγμα Μαστροκαπετάνιου




Απάντηση σε αυτήν την απάντηση

