-
Εξέχον μέλος
Καυστήρες Inverter
Δεν έχει πέσει στην αντίληψή μου πλην των διβάθμιων καυστήρων άλλος τρόπος γραμμικού ελέγχου της απόδοσης ενός καυστήρα. Μήπως υπάρχει τέτοια τεχνολογία και δεν την ξέρουμε?
Υποψήφιος Μηχανικός
-
Εξέχον μέλος
Επαναφέρω το θέμα. Γιατί είναι όντως περίεργο. Μερικοί καυστήρες είναι γεμάτοι ηλεκτρονικά. Πως και δεν έχουν προχωρήσει σε αυτό το σημείο; Υπάρχει κάτι που είναι απαγορευτικό;
Με εκτίμηση.
Κώστας.
-
Εξέχον μέλος
Ας το δούμε από άλλη οπτική γωνία το θέμα:
Σαν τι μπορεί να κάνει ένας καυστήρας inverter;
Να μοιώσει τις στροφές του ανεμιστήρα του άρα και την περίσσεια αέρα για να χαλάσει την καύση ή να μειώσει την πίεση της αντλίας του πετρελαίου για να ρίξει λιγότερο πετρέλαιο ώστε να πετύχει «αναστροφή» αλλά και πάλι θα έχει χαλάσει την καύση; Για να γίνει αυτό θα έπρεπε να υπάρχει σίγουρος ηλεκτρονικός και άμεσος αναλυτής καυσαερίων ώστε να διορθώνει συνεχώς αέρα και καύσιμο ώστε να εξασφαλίζεται συνεχώς η τέλεια καύση. Ποιος μπορεί να επαναπαυθεί σε κάτι τέτοιο απόντος του ανθρώπινου παράγοντα;
Οι βαθμίδες λειτουργίας του καυστήρα δεν σχεδιάσθηκαν για να αυξομειώνουν την ισχύ του παρά για τη σωστή έναυση μιας μεγάλης ποσότητας καυσίμου που δεν θέλουμε να την αναφλέξουμε μονομιάς για πολλούς λόγους. Και την αναφλέγουμε βαθμωτά σε συγκεκριμένους χρόνους μικρότερους των 5 λεπτών.
Στίγμα Μαστροκαπετάνιου
-
Διαχειριστής
Πες τα ρε καπετάνιε
Τι ψάχνουμε? Ψύλους στα άχυρα? Έχουμε κατανοήσει την λειτουργία της καύσης ή όχι? Βέβαια τίποτε δεν αποκλύεται. Πάντα μια σκέψη ίσως να βρεί μια εφαρμογή. Σ αυτήν την περίπτωση είναι δυνατή? Καλά έκανε ο ziko και άνοιξε το θέμα. Αλλά μπορεί να γίνει κάτι τέτοιο? Ας το ψάξουμε λίγο. Ίσως το monachos.gr να δημιουργήσει τους μελοντικούς εφευρέτες.
http://levitostasia.net
-
Εξέχον μέλος
Μαστόρια και φίλοι δεν ξέρω και πολλά απο καύση αλλά αναρωτιέμε αυτό δεν κάνουν πολλοί επίτοιχοι αερίου?...
Τώρα πως το κάνουν μην με ρωτάτε... δεν έχω ιδέα... εγώ σωλήνες κολλάω
...
www.udravlikos.gr
-
Εξέχον μέλος
Δεν ξέρω εάν ο ziko είχε κάτι τέτοιο στο μυαλό του. Θα περιγράψω τι θα ήθελα από την τεχνολογία.
Παράδειγμα:
Έχουμε ένα συγκεκριμένο σύστημα ( λέβητας, καυστήρας, καμινάδα, καταναλώσεις ) που σε πάσα ζήτηση χρειάζεται 50000 θερμίδες για θερμάνσεις, μπόϊλερς κλπ.
Ο καυστήρας είναι ρυθμισμένος με συγκεκριμένο μπέκ, πίεση και αέρα για αυτές τις 50000 θερμίδες. Ας πούμε ότι αυτό το ρύθμισμα είναι το γράμμα Α.
Δεν έχουμε όμως πάντα πάσα ζήτηση. Ένα δεύτερο υποθετικό ρύθμισμα είναι οι 43000 θερμίδες. Εκεί ο καυστήρας για τον ίδιο λέβητα και καμινάδα θα είχε κάποιες άλλες ρυθμίσεις. Ας πούμε το σημείο Β.
Εξάλλου οι λέβητες γράφουν από 50kw έως 58kw. Οπότε νομίζω μέχρι εδώ δεν θα μου πείτε τίποτα για τον λέβητα ( παραβλέπω ηθελημένα ότι στα ξένα sites δίνουν μόνο ένα νούμερο και όχι εύρος ).
Με το ίδιο σκεπτικό γιατί να μην υπάρχει σημείο Γ για τις 36000 θερμίδες, σημείο Δ για τις 29000, σημείο Ε για τις 21000 κ.ο.κ.
Συγκεκριμένα σημεία ρυθμίσεων του καυστήρα για συγκεκριμένο λέβητα - καμινάδα που εξαρτώνται όμως από την ζήτηση. Συγκεκριμένο σασμάν που αλλάζει ταχύτητα ανάλογα με την ζήτηση. Σαν μυδραλιοβόλο με πέντε διαφορετικού διαμετρήματος μπέκ.
Από ένα σημείο και μετά δεν ξέρω τι γίνεται με την υποφόρτιση του λέβητα αλλά αν πούμε ότι είναι πολύ χαμηλών θερμοκρασιών;
Καθώς και για την καμινάδα, ότι σε κάθε σημείο Α,Β,Γ,Δ, και Ε ρυθμίζεται ο ελκυσμός της αυτόματα.
Σίγουρα δεν κατανοώ αυτή την μορφή καύσης, γιατί στις μηχανές εσωτερικής καύσης ( αυτοκίνητα ) ο εγκέφαλος ρυθμίζει αέρα, καύσιμο, χρονισμό, ρεύμα ανάλογα με τις συνθήκες.
Ελπίζω να χάρισα στους γνώστες ένα όμορφο και γελαστό Σαββατοκύριακο.
Με εκτίμηση.
Κώστας.
-
Εξέχον μέλος
Γρηγόρη έχω πει κι άλλη φορά: μη συγχέουμε τους λέβητες με τις γκαζιέρες! Τη γκαζιέρα την άναβε παλιά κι η μάνα μου όταν παντρεύτηκε και της την πήρε δώρο ο παππούς μου. Και στο κάτω-κάτω αυτό που κάνουνε δεν είναι η τεχνολογία inverter. Μέσα από την πλακέτα της έβαλε ο κατασκευαστής 3 σημεία τριών διαφορετικών δυναμικοτήτων. Βαθμίδες ναι! Αλλά για άλλο λόγο εδώ.
Με τον λέβητα έχουμε όμως να αντιμετωπίσουμε μπροστά μας ένα θάλαμο καύσης όχι στο μέγεθος ενός νεροπότηρου αλλά Φ400 Χ 1250 μήκος και μια μάζα που ξεπερνά τα 150 κιλά! Να στέλνω τη μία 8 κιλά πετρέλαιο ή αέριο, την άλλη 5 κιλά, την παράλλη 3 κιλά κοκ. Εκτός των προβλημάτων της καύσης θα έχω να αντιμετωπίσω και την καμινάδα! Δεν είναι θέμα ελκυσμού Κωνσταντίνε. Αυτός εξαρτάται από την θερμοκρασία του καυσαερίου και πες ότι βρίσκω τρόπο να την κοντρολάρω, είναι θέμα μαζικής ροής του καυσαερίου ή πες το όγκου. Ένας λέβητας 80.000 θερμ. παράγει κατά την καύση 190 m³/h καυσαέριο, στις 60.000 θερμ παράγει 140 m³/h και στις 40.000 θερμ 95 m³/h. Εκεί τι κάνω; Θα πρέπει να κάνω inverter και την καπνοδόχο ώστε να αυξομειώνει την διατομή της.
Και άντε να «σπάσουμε» τα κεφάλια μας και να σκεφτούμε κάποιον τρόπο που να μπορεί να μπει στον κύκλο παραγωγής-κατανάλωσης σύμφωνα με το σκεπτικό του Dimi. Σωστά! Δεν αντιλέγω και να το κάνουμε. Αλλιώς πώς θα προχώραγε η τεχνολογία. Θα πρέπει αμέσως το πρώτο πράγμα που θα κάνουμε, να σκεφτούμε τι θα κερδίσουμε από έναν καυστήρα inverter; Να αντιλαμβάνεται την τρέχουσα ζήτηση και να αυξομειώνει το καύσιμο έτσι ώστε αν είναι δυνατόν να μη σταματά καθόλου. Για ποιον άλλο λόγο θα τον κάναμε inverter; Να μη σταματά καθόλου! Ε και; Δεν νομίζω ότι κερδίζουμε και πολλά πράγματα από αυτή τη λειτουργία. Η κατανάλωση του καυσίμου είναι περίπου η ίδια και στη συνεχή και στη διακοπτόμενη λειτουργία του καυστήρα. Πρακτικά προβλήματα όπως σπινθηριστές, μετασχηματιστές, αναφλέξεις και τέτοια δεν με πείθουν.
Θα έκανα ίσως κάτι άλλο για να ικανοποιηθεί και ο απαιτητικός Κώστας! Θα φρόντιζα τα θερμοστατικά μου control περισσότερο. Και όσον αφορά τη θέση τους αλλά και την τεχνολογία τους. Η γνώμη μου είναι ότι εκεί θα παιζόταν το παιχνίδι και όχι στα τυλίγματα του μοτέρ του καυστήρα.
Τελειώνοντας θα ήθελα να θίξω το θέμα του αυτοκινήτου που αναφέρεται ο Κώστας μιας και μου θύμισε τα νεανικά μου χόμπυ που έλυνα στο άψε-σβήσε μία μηχανή! Κώστα ξέχασέ τα όλα! Και «πλακέτες» και «κομπιούτορες» που λένε και στα συνεργεία. Όλο το παν και εδώ είναι ο ανθρώπινος παράγοντας! Το πόδι σου Κώστα και το χέρι σου! Τουτέστιν κατά πόσο ανογοκλείνεις την πεταλούδα με το δεξί πόδι και κατά πόσο το δεξί χέρι ξέρει ποια ταχύτητα θα φορτώσει σε κάθε στιγμή. Τι να τους κάνω τους κομπιούτορες όταν ανεβαίνω την ανηφόρα του περιφερειακού και μυρίζει ο τόπος άκαυστη βενζίνα; Ο κομπιούτορας φταίει εκεί;
Υ.Σ.
Στο επόμενο μου post (διότι με το θέμα αυτό που μας έβαλε ο Ziko μας άναψε φωτιά έστω και με συμβατής τεχνολογίας καυστήρα) αν και ακούγεται άσχετο εντούτοις θα μιλήσω για κυκλοφορητές!! Πρέπει να αντιληφθούμε όλοι γιατί πήγαμε στην τεχνολογία inverter στους κυκλοφορητές. Τι κερδίσαμε και τι χάναμε σε σχέση με τόυς συμβατικούς. Και αν θέλει ο Ziko ας βρει ένα τρόπο στο κυρίως θέμα να τους περιπλέξει κι αυτούς.
Στίγμα Μαστροκαπετάνιου
-
Εξέχον μέλος
Πως μπορούμε να έχουμε inverter καμινάδα? Με ηλεκτροκίνητο damper φαντάζομαι.
Θε θέλω να επεκταθώ στο θέμα, λόγω έλλειψης γνώσεων (κυρίως χρόνου για να γίνει ένα αξιόλογο διάβασμα του τεράστιου υλικού που διαθέτω), αλλά σαν μηχανικός δε μου κάθεται καλά η απουσία τεχνολογίας inverter στους καυστήρες.
Ίσως οι αξιόλογοι καυστηραtors του site μπορούν να καταθέσουν μια άποψη πιο εμπεριστατωμένη.
Υποψήφιος Μηχανικός
-
Διαχειριστής
Ας δούμε την λειτουργία των διβάθμιων καυστήρων και ας παραδειγματιστούμε ή πειραματιστούμε πάνω σ αυτό.
Ένας διβάθμιος καυστήρας σχεδιάστηκε για να γίνεται ομαλά το άναμα του κατά στάδια. Δηλαδή αν η τελική απαίτηση είναι κατανάλωση καυσίμου πχ 30 κιλά την ώρα τότε ξεκινά με 15 πχ κιλά την ώρα και μετά από λίγα δευτερόλεπτα δίνει και τα υπόλοιπα 15.
Αυτό γίνεται με την αύξηση της πίεσης ψεκασμού και την βοήθεια δύο Η/Μ βαλβίδων πετρελαίου.
Πως γίνεται η ρύθμιση του αέρα ώστε να έχουμε τέλεια καύση? Με υδραυλικό τάμπερ το οποίο ανοιγοκλείνει ανάλογα της πίεσης της αντλίας οπότε έχουμε και σωστή ανάμειξη αέρα και καυσίμου για τέλεια καύση. Την ρύθμιση του τάμπερ (πόσο θα ανοίξει δηλαδή) και για τις δύο βαθμίδες την κάνουμε ρυθμίζοντας κάποιες βίδες τις οποίες τις σφύγγουμε και η ρύθμιση αυτή μένει σταθερή και για πάντα.
Πρόβλημα υγροποιήσεων και ελκυσμού της καμινάδας δεν έχουμε γιατί η πρώτη βαθμίδα καύσης λειτουργεί για λίγα μόνο δευτερόλεπτα.
Ποιος ο σκοπός τώρα της λειτουργίας ενός inverter καυστήρα? Προφανώς για να λειτουργεί σύμφωνα με τις στιγμιαίες απαιτήσεις θέρμανσης με αποτέλεσμα οικονομία στα καύσιμα.
Θα τολμήσω να κάνω κάποιες αρχικές σκέψεις για το πως μπορεί να λειτουργήσει ένας καυστήρας inverter
1) Η πρώτη σκέψη είναι ότι θα πρέπει όχι να αποδώσει λιγότερο ένας καυστήρας αλλά να ρυθμίσουμε την θερμοκρασία προσαγωγής προς τα σώματα. Δηλαδή Θα πρέπει να παντρέψουμε έναν inverter κυκλοφορητή με την θερμοκρασία προσαγωγής. Εννοώ ότι αν μειωθούν οι στροφές του κυκλοφορητή τότε η θερμοκρασία προς τα σώματα αντί για 90 βαθμούς να είναι πχ 70. Αυτό μπορούμε να το πετύχουμε προφανώς τοποθετώντας παραπάνω από ένα θερμοστάτη καυστήρα στον πίνακα του λέβητα.
2) Για να προσπαθήσουμε να μειώσουμε την απόδοση του καυστήρα θα πρέπει κατα κύριο λόγο να πετύχουμε την αυτόματη ποσότητα αέρα που θα αναμειχθεί με το καύσιμο. Αυτό μπορεί να γίνει. Πρόβλημα ελκυσμού και αντιστάσεων δεν έχουμε αλλά θα πρέπει να λύσουμε το πρόβλημα των υγροποιήσεων της καμινάδας. Ένα τάμπερ δεν μου λέει και πολλά μια και το τάμπερ εκείνο που κάνει είναι απλά να μειώνει την περιεκτικότητα του διοξειδίου του άνθρακα στα καυσαέρια μέσα στην καμινάδα. Δηλαδή αν η περιεκτικότητα του διοξειδίου του άνθρακα κατά την καύση είναι 12% με το τάμπερ καταφέρνουμε να το κατεβάσουμε μέσα στην καμινάδα πχ 6% και αυτό για να μην υγροιήται το διοξειδίου του άνθρακα (όσο μικρότερη η περιεκτικότητα του τόσο και μικρότερη η θερμοκρασία υγροποίησης του). Την υγροποίηση όμως του ατμού-νερού στα καυσαέρια δεν ξέρω πως θα την πετύχουμε μια και με το τάμπερ πετυχαίνουμε ναι μεν να μην υγροποιήται το διοξειδίο του άνθρακα αλλά μειώνουμε την θερμοκρασία καυσαερίων και αυξάνουμε την πιθανότηα υγροποίησης του ατμού-νερού
Αυτά για την ώρα
Θα επανέλθω
Πάω για κανένα τσιπουράκι 
Καλό Σαββατοκύριακο
http://levitostasia.net
-
Εξέχον μέλος
Για να προλάβω εκείνον που με τις καμπύλες του CO2 ανά χείρας τρέξει να μας πληροφορήσει ότι αυτό δεν υγροποιείται παρά μόνο σε πολύ μεγάλες πιέσεις μεγαλύτερων των 30 Bar για θερμοκρασίες μεγαλύτερες των -10°, σπεύδω να ενημερώσω για τα παρακάτω:
Οι παλιοί και καλοί μαστόροι όταν έλεγαν τη φράση θα σου «υγροποιηθεί το διοξείδιο» εννοούσαν όχι αυτό το ίδιο το αέριο αλλά τον υδρατμό που παράγεται με αυτήν την ίδια την καύση. Το νερό εκείνο αναμεμιγμένο με το αρκετό CO2 + την αιθάλη δεν ήταν στο μάτι και τόσο διαυγές. Αυτός ήταν ο λόγος που το βάφτιζαν ως «υγρό διοξείδιο του άνθρακα». Στη συνέχεια επειδή χρησιμοποιούσαν από την πολυετή εμπειρία τους καθώς και των προγόνων τους, το τάμπερ, γνώριζαν ότι αυτό μεταφέρει μέσα στον καπναγωγό καθαρό και φρέσκο αέρα. Σαν αποτέλεσμα της ανάμιξης του θερμού καυσαερίου από τη μία (το οποίο περιείχε κατά 12% π.χ. CO2 και 10% παραγόμενο υδρατμό) και του φρέσκου και κρύου αέρα από την άλλη, είχαμε τα παρακάτω:
1. Αφενός να πέφτει η περιεκτικότητα του CO2 π.χ. στο 6% και ταυτόχρονα η περιεκτικότητα του παραγόμενου υδρατμού στο 5% με αποτέλεσμα να πέφτει χαμηλότερα το σημείο δρόσου (ή θερμοκρασία υγροποίησης κατά Dimi) των καυσαερίων με συνέπεια να δυσκολεύεται η υγροποίησή του λόγω των θερμών παρειών του καπναγωγού.
2. Αφετέρου με την ανάμιξη του καυσαερίου με τον κρύο αέρα έπεφτε η θερμοκρασία του μίγματος με αποτέλεσμα να γεννώνται άλλα προβλήματα όπως μείωση ελκυσμού, έντονη υγροποίηση στα ψηλότερα σημεία της καπνοδόχου. Διότι ναι μεν ανέβαινε η θερμοκρασία υγροποίησης αλλά ο κρύος και φρέσκος αέρας πρόσθετε κι αυτός τους υδρατμούς του και σε μέρες ζεστές και υγρές κατέβαινε καθαρό νεράκι με αποτέλεσμα να το βαφτίζουν οι παλιοί ως φαινόμενο «υγροποίησης υδρατμού-νερού» κατά Dimi. Και δεν είχαν και άδικο...
Καλά τσίπουρα παλιέ μάστορα...
Στίγμα Μαστροκαπετάνιου
Δικαιώματα απάντησης
- You may not post new threads
- ΔΕΝ έχετε το δικαίωμα απάντησης
- You may not post attachments
- ΔΕΝ μπορείτε να επεξεργαστειτε τις απαντησεις σας
-
Κανονισμός λειτουργίας