Σελίδα 1 από 3 123 ΤελευταίαΤελευταία
Εμφάνιση αποτελεσμάτων 1 μέχρι 10 από 21

Θέμα: Μπλοκάρισμα καυστήρα από το θερμικό ασφαλείας

  1. #1
    Διαχειριστής dimis's Avatar
    Ημερομηνία εγγραφής
    Jan 2002
    Θέση
    Δήμος Βόλβης Ν. Θεσσαλονίκης
    Ιδιότητα:
    Υδραυλικός
    Απαντήσεις
    1,200

    Μπλοκάρισμα καυστήρα από το θερμικό ασφαλείας


    Ηλεκτρονικό κατάστημα ειδών θέρμανσης και κλιματισμού

    Διαπιστώσατε ποτέ γιατί κυρίως σε ατομική μονάδα, απ αυτές με μαντεμένια διαφράγματα, η θερμοκρασία φτάνει πάνω από 100 βαθμούς (χωρίς βάνες αυτονομίας) και σταματάει την λειτουργία του καυστήρα το θερμικό ασφαλείας? (Ευτυχώς που λειτουργεί και αυτό)

    http://levitostasia.net

  2. #2
    Εξέχον μέλος
    Ημερομηνία εγγραφής
    Dec 2007
    Θέση
    Αθήνα, , Greece.
    Ιδιότητα:
    Αγνωστη
    Απαντήσεις
    4,414
    Dimis, αυτό ακριβώς το πρόβλημα με έφερε πρώτη φορά στο forum! Εγώ βέβαια έχω ΗΒ (θέρμανση / μπόιλερ) και ο καυστηρατζής / αυτοματιτζής (κατά δήλωσή του, τους δικούς μου χαρακτηρισμούς δεν θα τους προσθέσω) έγραψε κεί που καταλαβαίνεις τις οδηγίες συνδεσμολογίας του πίνακα αυτονομίας για τελευταία ΗΒ ανοιχτή. Εκοβε η εντολή, σταμάταγε ο κυκλοφορητής, έκλεινε και η ΗΒ, έπαιρνε βράση το καζάνι! Με τον υδροστάτη του καυστήρα να κόβει στους 65C, και πάλι το πέταγε το θερμικό. Μιλάμε για τρελή υπερθέρμανση!
    Τώρα, γιατί είναι πολύ πιο έντονη η υπερθέρμανση στα συγκεκριμένα, υποθέτω ότι έχει να κάνει με τη μικρότερη αναλογία νερού / μετάλλου στο λέβητα, οπότε η θερμότητα του μετάλλου, αποδιδόμενη σε μικρότερη ποσότητα νερού, ανεβάζει πολύ περισσότερο τη θερμοκρασία του. Στην περίπτωση που λες, να υποθέσω ότι ο κυκλοφορητής σταματάει μαζί με την εντολή;

    Νίκος

  3. #3
    Εξέχον μέλος
    Ημερομηνία εγγραφής
    Jun 2008
    Θέση
    Glyfada, , Greece.
    Ιδιότητα:
    Αγνωστη
    Απαντήσεις
    3,101
    Μάστορα τις ατομικές μονάδες φαντάζομαι τις γνωρίζεις. Οι περισσότερες εμφανίζουν συχνά το σύνδρομο της πτώσης του θερμοστάτη ασφαλείας! Οι περισσότερες όμως δεν το κάνουν την ώρα που καίει ο καυστήρας. Το κάνουν αφότου έχει κλείσει ο καυστήρας κανονικά στους 80°. Οι λόγοι είναι πολλοί:
    1. Η διάσταση του θαλάμου καύσης είναι εκ των πραγμάτων μικρή με αποτέλεσμα η φλόγα να χτυπάει στα μέταλλα. Η θερμοκρασία αυτών ανεβαίνει σε πολύ ψηλά επίπεδα και ενώ η φλόγα του καυστήρα έχει σβήσει παρατηρείς ότι η θερμοκρασία του νερού συνεχίζει να ανεβαίνει! Εκεί είναι που παίζεται το παιχνίδι κάτω από τις παρακάτω προϋποθέσεις:
    --- Ρυθμός θερμικής ροής προς τα σώματα. Αν εκείνη τη στιγμή είναι χαμηλός ή ακόμη χειρότερα μηδενικός, η κατάσταση επιβαρύνεται.
    --- Όχι και τόσο καλή θέση των αισθητηρίων. Τα περισσότερα ατομικά πάσχουν στον τομέα αυτόν. Πρέπει μετά την τοποθέτηση του λέβητα ο μηχανολόγος να τα καλιμπράρει με θερμόμετρο επαφής και αλλαγή ως προς τη θέση τους.

    2. Πολλά τέτοια μηχανάκια έχουν φτιαχθεί εκ του προχείρου και υποφέρουν από υπερθέρμανση.

    Θέλουν μεγάλη προσοχή τα Compact.



    Στίγμα Μαστροκαπετάνιου

  4. #4
    Εξέχον μέλος
    Ημερομηνία εγγραφής
    Jul 2007
    Θέση
    Athens
    Ιδιότητα:
    Αγνωστη
    Απαντήσεις
    4,175
    Διαπιστώσατε ποτέ γιατί κυρίως σε ατομική μονάδα, απ αυτές με μαντεμένια διαφράγματα, η θερμοκρασία φτάνει πάνω από 100 βαθμούς (χωρίς βάνες αυτονομίας) και σταματάει την λειτουργία του καυστήρα το θερμικό ασφαλείας? (Ευτυχώς που λειτουργεί και αυτό)

    Δεν έχω καταλάβει εδώ μάστορα....
    Φτάνει πάνω από 100 ενώ λειτουργεί ο καυστήρας?

  5. #5
    Διαχειριστής dimis's Avatar
    Ημερομηνία εγγραφής
    Jan 2002
    Θέση
    Δήμος Βόλβης Ν. Θεσσαλονίκης
    Ιδιότητα:
    Υδραυλικός
    Απαντήσεις
    1,200
    Όχι και τόσο καλή θέση των αισθητηρίων. Τα περισσότερα ατομικά πάσχουν στον τομέα αυτόν. Πρέπει μετά την τοποθέτηση του λέβητα ο μηχανολόγος να τα καλιμπράρει με θερμόμετρο επαφής και αλλαγή ως προς τη θέση τους.
    Αυτός ακριβώς είναι ο λόγος για την περίπτωση που αναφέρω. Χωρίς Η/Β δηλαδή.
    Τι ακριβώς συμβαίνει?
    Τοποθετείς τον υδροστάτη του κυκλοφορητή στο 45. Δίνει εντολή ο θερμοστάτης χώρου και ξεκινάει ο καυστήρας. Η θερμοκρασία του νερού φτάνει κοντά στους 80 βαθμούς και μετά αρχίζει την λειτουργία του και ο κυκλοφορητής. (στους 80 καταλαβαίνει το αισθητήριο 45)Έλα όμως που ήδη έχει πιάσει ατμό ο λέβητας στην κορυφή του και δεν μπορούν να κυκλοφορήσουν τα νερά. Η θερμοκρασία για τους υπόλοιπους λόγους που αναφέρατε φτάνει μέχρι και 120 βαθμούς.
    Τι πρέπει να γίνει?
    1)Μία λύση είναι να αλλάξουμε θέση στον κυκλοφορητή και να τον τοποθετήσουμε στην επιστροφή. Πρέπει δηλαδή να επέμβουμε στην κατασκευή της ατομικής μονάδας.
    2)Να επιλέξουμε τους 20 βαθμούς στον υδροστάτη του κυκλοφορητή Αυτό δεν είναι και πολύ σωστό γιατί ο κυκλοφορητής ναι μεν θα αρχίσει να λειτουργεί στους πχ 50 βαθμούς θερμοκρασίας νερού αλλά θα σταματά στους 20.
    3)Να τοποθετήσουμε τα αισθητήρια των θερμοστατών με κάποιο τρόπο πάνω στο σώμα του λέβητα (οι πεισσότεροι έχουν ένα ένα κομάτι σωλήνα 1/2 κολημένο πάνω στο σώμα και όχι μέσα στο νερό. Δηλαδή θα πρέπει να ζεσταθεί το σίδερο του λέβητα από το νερό, το σίδερο του λέβητα να ζεστάνει τον σωλήνα, μετά να ζεσταθεί το λάδι που έχω μέσα σ αυτό και μετά να αισθανθούν την πραγματική θερμοκρασία του νερού τα αισθητήρια)
    4)Να μην ξανααγοράσουμε την συγκεκριμένη μάρκα του λέβητα ή αν πάμε να αγοράσουμε μια μονάδα να κάνουμε έλεγχο αν το κιάθιο (ο υποδοχέας των αισθητηρίων)είναι σε άμεση επαφή με το νερό.


    http://levitostasia.net

  6. #6
    Διαχειριστής dimis's Avatar
    Ημερομηνία εγγραφής
    Jan 2002
    Θέση
    Δήμος Βόλβης Ν. Θεσσαλονίκης
    Ιδιότητα:
    Υδραυλικός
    Απαντήσεις
    1,200
    quote:Originally posted by gregori

    Διαπιστώσατε ποτέ γιατί κυρίως σε ατομική μονάδα, απ αυτές με μαντεμένια διαφράγματα, η θερμοκρασία φτάνει πάνω από 100 βαθμούς (χωρίς βάνες αυτονομίας) και σταματάει την λειτουργία του καυστήρα το θερμικό ασφαλείας? (Ευτυχώς που λειτουργεί και αυτό)

    Δεν έχω καταλάβει εδώ μάστορα....
    Φτάνει πάνω από 100 ενώ λειτουργεί ο καυστήρας?
    Όχι ο καυστήρας κόβει πχ στους 75 και μετά ανεβαίνει μέχρι και 120 (δεν έχει παραπάνω ένδειξη το θερμόμετρο )

    http://levitostasia.net

  7. #7
    Εξέχον μέλος
    Ημερομηνία εγγραφής
    Dec 2007
    Θέση
    Αθήνα, , Greece.
    Ιδιότητα:
    Αγνωστη
    Απαντήσεις
    4,414
    Από τη δική μου (πονεμένη) εμπειρία, η θερμοκρασία δεν έφτασε ποτέ εκεί που να κόψει το θερμικό κατά τη διάρκεια της λειτουργίας του καυστήρα. Το πέταγε πάντα μετά το κόψιμο του καυστήρα, λόγω έλλειψης αποθέρμανσης.

    ΜαστροDimi, όταν λες
    quote:Τοποθετείς τον υδροστάτη του κυκλοφορητή στο 45. Δίνει εντολή ο θερμοστάτης χώρου και ξεκινάει ο καυστήρας. Η θερμοκρασία του νερού φτάνει κοντά στους 80 βαθμούς και μετά αρχίζει την λειτουργία του και ο κυκλοφορητής. (στους 80 καταλαβαίνει το αισθητήριο 45)
    Τους πραγματικούς 80C πώς τους μετράς; Γιατί αν το πουράκι του θερμομέτρου είναι στο ίδιο κυάθιο με των υδροστατών και του θερμικού, τότε όλα αυτά αντιλαμβάνονται ταυτόχρονα την ίδια θερμοκρασία. Αν λοιπόν το θερμόμετρο δείχνει 80C για να κλείσει ο υδροστάτης που είναι ρυθμισμένος στους 45C, τότε ο υδροστάτης είναι που θέλει αλλαγή! 'Η μετράς με άλλο θερμόμετρο;

    Πάντως στο δικό μου (Thermostahl) το κυάθιο δεν είναι έξω από το σώμα του λέβητα, είναι βυθισμένο σε αυτόν, και νομίζω τα όργανα διαβάζουν αρκετά καλά τη θερμοκρασία. Από υπερθέρμανση, όμως, πάσχει και θέλει μέτρα αποθέρμανσης.


    Νίκος

  8. #8
    Διαχειριστής dimis's Avatar
    Ημερομηνία εγγραφής
    Jan 2002
    Θέση
    Δήμος Βόλβης Ν. Θεσσαλονίκης
    Ιδιότητα:
    Υδραυλικός
    Απαντήσεις
    1,200
    Νίκο άλλαξα δυο φορές υδροστάτες στον συγκεκριμένο λέβητα.
    Ναι την θερμοκρασία του νερού την μέτρησα με εξωτερικό θερμόμετρο με επαφή πάνω στον λέβητα στην κορυφή του. Ούτε το δικό του θερμόμετρο δεν δείχνει την πραγματική θερμοκρασία.
    Ο Thermostahl έχει και αυτός διαφράγματα από μαντέμι και μάλιστα το διαφημίζουν κι όλας "Ο λέβητας από χάλυβα και μαντέμι" Το δικό σου το πρόβλημα είναι επιδή χρησιμοποιείς Η/Β μια και όντως έχει το κυάθιο σε άμεση επαφή με το νερό.
    Η Thermostahl έχει και με τούμπα τον οποίο έπρεπε να επιλέξεις μια και έχεις αυτονομία

    http://levitostasia.net

  9. #9
    Εξέχον μέλος
    Ημερομηνία εγγραφής
    Dec 2007
    Θέση
    Αθήνα, , Greece.
    Ιδιότητα:
    Αγνωστη
    Απαντήσεις
    4,414
    Μάστορα, όταν έγινε η επιλογή της μονάδας (από τον υδραυλικό), δεν ήξερα την τύφλα μου! Οπως έγραψα και παραπάνω, το πρόβλημα της υπερθέρμανσης με έφερε εδώ. Οταν κατάλαβα τί γινόταν, άλλαξα τη συνδεσμολογία του πίνακα αυτονομίας ώστε να μένει η τελευταία ΗΒ ανοιχτή - αρχικά χωρίς να συνεχίζει ο κυκλοφορητής. Σε εκείνη τη φάση, όταν η τελευτάια ΗΒ ήταν της θέρμανσης, η φυσική κυκλοφορία έκανε επαρκή αποθέρμαση ίσα-ίσα για να μην πέφτει το θερμικό όταν ο ΥΣ του καυστήρα ήταν ρυθμισμένος στους 75C. Και πάλι ανέβαζε, αλλά οριακά δεν έριχνε το θερμικό. Οταν η τελευτάια ΗΒ ήταν του μπόιλερ, οπότε δεν υπήρχε φυσική κυκλοφορία, το πέταγε με τη μία. Τελικά έλυσα το πρόβλημα ως εξής: έβαλα έναν ακόμα ΥΣ ρυθμισμένο στους 70C, και ένα ρελέ με μεταγωγική επαφή που οπλίζει όταν υπάρχει εντολή προς τον καυστήρα (πριν τον ΥΣ του καυστήρα). Τα σύνδεσα έτσι ώστε το ρελέ να δίνει φάση στον κυκλοφορητή μέσω του ΥΣ στους 45C όταν υπάρχει εντολή προς τον καυστήρα, και μέσω του άλλου στους 70C όταν δεν υπάρχει εντολή. Ετσι και επαρκή αποθέρμανση κάνω (για να μην πετάει το θερμικό), και εκμεταλλεύομαι ένα μέρος της θερμότητας του λέβητα κατά την αποθέρμανση, και δεν κρυώνω το νερό του μπόιλερ κατά την αποθέρμανση, και μπόρεσα να ανεβάσω το λέβητα στους 80C.

    Νίκος

  10. #10
    Εξέχον μέλος
    Ημερομηνία εγγραφής
    Dec 2007
    Θέση
    Αθήνα, , Greece.
    Ιδιότητα:
    Αγνωστη
    Απαντήσεις
    4,414

    Ηλεκτρονικό κατάστημα ειδών θέρμανσης και κλιματισμού

    Αν το πρόβλημα είναι το κυάθιο που δεν είναι σε άμεση επαφή με το νερό, μπορείς να το αγνοήσεις και να στερεώσεις τα πουράκια των οργάνων απ'ευθείας πάνω στο σώμα του λέβητα, εκεί που ακουμπούσες το θερμόμετρο επαφής. Καθαρίζεις καλά το μέταλλο με βενζίνη, στερεώνεις τα πουράκια προσωρινά με σύρμα όσο σφιχτά γίνεται, και τα πλακώνεις με σιλικόνη, και μετά από 24 ώρες είσαι έτοιμος. Η σιλικόνη αντέχει 150C και έχει καλή θερμική αγωγιμότητα. Εγώ το είδα σε κάποιο παλιότερο post του adnronoglou και το έχω κάνει στο σπίτι μου που ήθελα ένα πρόσθετο ΥΣ και δεν έφτανα εύκολα στο κυάθιο (κρυμμένο κάτω από τον πίνακα) με πολύ καλά αποτελέσματα.

    Νίκος

Δικαιώματα απάντησης

  • You may not post new threads
  • ΔΕΝ έχετε το δικαίωμα απάντησης
  • You may not post attachments
  • ΔΕΝ μπορείτε να επεξεργαστειτε τις απαντησεις σας
  •  
  • BB code is Ανοικτό
  • Smilies are Ανοικτό
  • [IMG] code is Ανοικτό
  • [VIDEO] code is Κλειστό
  • HTML code is Ανοικτό