Εμφάνιση αποτελεσμάτων 1 μέχρι 8 από 8

Θέμα: Καλημέρα και καλή χρονιά με .... νέες ερωτήσεις:

  1. #1
    Επίλεκτο μέλος
    Ημερομηνία εγγραφής
    May 2009
    Θέση
    Thessaloniki, , Greece.
    Ιδιότητα:
    Απαντήσεις
    122

    Καλημέρα και καλή χρονιά με .... νέες ερωτήσεις:


    Ηλεκτρονικό κατάστημα ειδών θέρμανσης και κλιματισμού

    Καλημέρα σας. Έχω καιρό να ποστάρω ερώτηση γιατί ήταν πολύ καλές οι απαντήσεις που μου είχατε δώσει και για μεγάλο διάστημα δε μου δημιουργήθηκαν άλλες απορίες. Πάμε τώρα σε φρέσκα...αυγά!

    1. Όταν η ζητούμενη ισχύς μειωθεί σε μεγάλο βαθμό λόγω εισαγωγή ετεροχρονισμών (άρα και τα ρεύματα μειώνονται δραστικά) οι νέες διατομές των καλωδίων και τα νέα μέσα προστασίας βγαίνουν για την μειωμένη ζητούμενη ισχύ και τα μειωμένα ρεύματα έτσι δεν είναι;; Η βγαίνουν για τα αρχικά μεγέθη πριν την μείωση του ετεροχρονισμού;;

    2. Όταν το Η/Ζ συνδέεται στις μπάρες του Γ.Π.Χ.Τ. το ρεύμα που πάει από το Η/Ζ στις μπάρες, δε μπορεί μέσω του καλωδίου της ΔΕΗ να ανέβει προς τις κολώνες της ΔΕΗ και πίσω προς το δίκτυο της ΔΕΗ;;; Θέλω να πω, πώς διασφαλίζεται ότι το ρεύμα του Η/Ζ θα πάει μόνο στην εγκατάσταση και όχι και προς το εναέριο δίκτυο της ΔΕΗ;;; Υπάρχει κάποιο ηλεκτρικό αντεπίστροφο;;Αφού τις ίδιες μπάρες τροφοδοτούν. Η μήπως επειδή δε στέλνει ρεύμα η ΔΕΗ λόγω διακοπής είναι ανοιχτό το κύκλωμα του δικτύου της προς αυτή την κατεύθυνση και άρα εξορισμού δε μπορεί το ρεύμα να γυρίσει προς τα πίσω;;

    3. Έχω ένα Η/Ζ που δε θέλω να τροφοδοτήσει ΟΛΑ τα φορτία αλλά μόνο κάποια επιλεγμένα. Η εγκατάσταση μου έχει ένα Γ.Π.Χ.Τ. με μπάρες και 3 υποπίνακες σε αποστάσεις 100 μέτρων μεταξύ τους και από τον Γ.Π.Χ.Τ. Η λύση που μου πρότειναν από την ΑΒΒ ήταν να τροφοδοτήσω κανονικά τις μπάρες του Γ.Π.Χ.Τ. από το Η/Ζ σα να επρόκειτω να τροφοδοτήσω ΟΛΗ την εγκατάσταση και τα φορτία του Γ.Π.Χ.Τ. καθώς και των υποπινάκων που δεν θέλω να πάρουν από το Η/Ζ να τα τροφοδοτήσω μέσω ενός ρελέ κατηγορίας AC3 (έχω φορτία κίνησης) το βοηθητικό κύκλωμα του οποίου θα παίρνει από τη ΔΕΗ. Κατ' αυτό τον τρόπο, όταν κοπεί το ρεύμα από τη ΔΕΗ θα ανοίξει το ρελέ (και θα παραμένει ανοιχτό όσο δεν έχω τροφοδοσία από το δίκτυο της ΔΕΗ) και η τροφοδοσία από το Η/Ζ δε θα φτάνει σε αυτά. Συμφωνείτε;;;
    Η απορία μου και ο προβληματισμός μου είναι ότι παρότι φαίνεται εξαιρετικά κομψή λύση, θα πρέπει τα ρελέ αυτά που θα απομονώσουν τα φορτία να τροφοδοτηθούν τα βοηθητικά τους από ένα καλώδιο που θα ξεκινάει ΠΡΙΝ ΤΙΣ ΜΠΑΡΕΣ αφού μετά τις μπάρες θα έχω ρεύμα από το Η/Ζ. Άρα σε κάθε υποπίνακα θα πρέπει να φτάνει ένα επιπλέον καλώδια που ξεκινάει από το Γ.Π.Χ.Τ. και μάλιστα πριν τις μπάρες!! Καλά το κατάλαβα;;;

    Συγνώμη για το μακροσκελές του μηνύματός μου.
    Ευχαριστώ

    Blackened is the end..
    Blackened is the end..

  2. #2
    Εξέχον μέλος
    Ημερομηνία εγγραφής
    Dec 2007
    Θέση
    Αθήνα, , Greece.
    Ιδιότητα:
    Αγνωστη
    Απαντήσεις
    4,414
    quote:Originally posted by Apostolos83
    1. Όταν η ζητούμενη ισχύς μειωθεί σε μεγάλο βαθμό λόγω εισαγωγή ετεροχρονισμών (άρα και τα ρεύματα μειώνονται δραστικά) οι νέες διατομές των καλωδίων και τα νέα μέσα προστασίας βγαίνουν για την μειωμένη ζητούμενη ισχύ και τα μειωμένα ρεύματα έτσι δεν είναι;; Η βγαίνουν για τα αρχικά μεγέθη πριν την μείωση του ετεροχρονισμού;;
    Οσον αφορά τη γενική σου ασφάλεια και τη γραμμή από το μετρητή μέχρι τον πίνακα, λογικά ναι, εφόσον με βάση τον ετεροχρονισμό "κατεβαίνεις" και κατηγορία παροχής. Η γραμμή και τα ασφαλιστικά σου μέσα θα είναι όσο απαιτείται για να καλύψουν την παροχή σου.
    Στις επιμέρους γραμμές από τον πίνακα, τώρα, μπαίνει η κρίση του μηχανικού. Π.χ. σε μία γραμμή φωτισμού δέχεσαι ετεροχρονισμό 0,70, αλλά αν μπουν όλα τα επιμέρους φορτία μαζί θέλεις να πέσει η ασφάλεια της γραμμής; 'Η θα αφήσεις τη γραμμή να μπορεί να σηκώσει το πλήρες φορτίο της, ποντάροντας στον ετεροχρονισμό μεταξύ γραμμών, και επαφιέμενος στη γενική ασφάλεια στην περίπτωση γενικής υπερφόρτωσης; Κρίνεις ξεχωριστά για κάθε γραμμή ανάλογα με τα φορτία της (και στο τέλος πιθανότατα πηγαίνεις για πλήρες φορτίο σε κάθε μεμονωμένη γραμμή ).

    quote:2. Όταν το Η/Ζ συνδέεται στις μπάρες του Γ.Π.Χ.Τ. το ρεύμα που πάει από το Η/Ζ στις μπάρες, δε μπορεί μέσω του καλωδίου της ΔΕΗ να ανέβει προς τις κολώνες της ΔΕΗ και πίσω προς το δίκτυο της ΔΕΗ;;; Θέλω να πω, πώς διασφαλίζεται ότι το ρεύμα του Η/Ζ θα πάει μόνο στην εγκατάσταση και όχι και προς το εναέριο δίκτυο της ΔΕΗ;;; Υπάρχει κάποιο ηλεκτρικό αντεπίστροφο;;Αφού τις ίδιες μπάρες τροφοδοτούν. Η μήπως επειδή δε στέλνει ρεύμα η ΔΕΗ λόγω διακοπής είναι ανοιχτό το κύκλωμα του δικτύου της προς αυτή την κατεύθυνση και άρα εξορισμού δε μπορεί το ρεύμα να γυρίσει προς τα πίσω;;
    ΠΟΤΕ δεν επαφίεσαι στη διακοπή (που ΔΕΝ ελέγχεις) για απομόνωση από το δίκτυο. Διαφορετικά τί θα γίνει όταν αποκατασταθεί η διακοπή, ή και κατά τη διάρκειά της, αν δεν έχουν πέσει όλες οι φάσεις; Πρέπει απαραίτητα να προβλέψεις διακόπτη, πιθανώς ένα μεταγωγό που θα συνδέει τις μπάρες είτε στο δίκτυο είτε στο Η/Ζ.

    quote:3. Έχω ένα Η/Ζ που δε θέλω να τροφοδοτήσει ΟΛΑ τα φορτία αλλά μόνο κάποια επιλεγμένα. Η εγκατάσταση μου έχει ένα Γ.Π.Χ.Τ. με μπάρες και 3 υποπίνακες σε αποστάσεις 100 μέτρων μεταξύ τους και από τον Γ.Π.Χ.Τ. Η λύση που μου πρότειναν από την ΑΒΒ ήταν να τροφοδοτήσω κανονικά τις μπάρες του Γ.Π.Χ.Τ. από το Η/Ζ σα να επρόκειτω να τροφοδοτήσω ΟΛΗ την εγκατάσταση και τα φορτία του Γ.Π.Χ.Τ. καθώς και των υποπινάκων που δεν θέλω να πάρουν από το Η/Ζ να τα τροφοδοτήσω μέσω ενός ρελέ κατηγορίας AC3 (έχω φορτία κίνησης) το βοηθητικό κύκλωμα του οποίου θα παίρνει από τη ΔΕΗ. Κατ' αυτό τον τρόπο, όταν κοπεί το ρεύμα από τη ΔΕΗ θα ανοίξει το ρελέ (και θα παραμένει ανοιχτό όσο δεν έχω τροφοδοσία από το δίκτυο της ΔΕΗ) και η τροφοδοσία από το Η/Ζ δε θα φτάνει σε αυτά. Συμφωνείτε;;;
    Η απορία μου και ο προβληματισμός μου είναι ότι παρότι φαίνεται εξαιρετικά κομψή λύση, θα πρέπει τα ρελέ αυτά που θα απομονώσουν τα φορτία να τροφοδοτηθούν τα βοηθητικά τους από ένα καλώδιο που θα ξεκινάει ΠΡΙΝ ΤΙΣ ΜΠΑΡΕΣ αφού μετά τις μπάρες θα έχω ρεύμα από το Η/Ζ. Άρα σε κάθε υποπίνακα θα πρέπει να φτάνει ένα επιπλέον καλώδια που ξεκινάει από το Γ.Π.Χ.Τ. και μάλιστα πριν τις μπάρες!! Καλά το κατάλαβα;;;
    Μια χαρά το κατάλαβες.

    Νίκος

  3. #3
    Επίλεκτο μέλος
    Ημερομηνία εγγραφής
    May 2009
    Θέση
    Thessaloniki, , Greece.
    Ιδιότητα:
    Απαντήσεις
    122
    Απ΄οσο ξέρω μεταξύ του Γενικού Διακόπτη του Γ.Π.Χ.Τ. και του Γενικού Διακόπτη του Η/Ζ υπάρχει μανδάλωση. Ηλεκτρική ή μηχανική δε ξέρω. (Ούτε ξέρω ποια είναι η διαφορά μεταξύ των δυο παραπάνω μανταλώσεων). Αυτό εξασφαλίζει ότι και οι δυο διακόπτες δε θα είναι ΠΟΤΕ ΜΑΖΙ ΚΛΕΙΣΤΟΙ. Άρα αυτό μάλλον εννοείς στην απάντηση του ερωτήματος 2 που έθεσα. Προφανώς ο αγωγός που θα τροφοδοτήσει το ρελέ στο οποίο αναφέρθηκα στο 3ο ερώτημα (αυτό που θα απομονώσει τα φορτία που δε θέλουν Η/Ζ) πρέπει να μπεί μεταξύ δικτύου ΔΕΗ και Γενικού Διακόπτη. Δηλαδή η σειρά είναι ΔΙΚΤΥΟ - Γενικός Διακόπτης - ΜΠΑΡΕΣ και ο αγωγός που θα τροφοδοτήσει το βοηθητικό του ρελέ θα βρίσκεται μεταξύ Δικτύου-Γενικού Διακόπτη ώστε όταν ξεκινήσει το Η/Ζ να είναι ήδη ανοιχτός αυτός ο διακόπτης.

    Blackened is the end..

  4. #4
    Μέλος
    Ημερομηνία εγγραφής
    Dec 2009
    Θέση
    ΠΤΟΛΕΜΑΙΔΑ, , Greece.
    Ιδιότητα:
    Απαντήσεις
    56
    Μεταξυ των δυο πηγων ειναι υποχρεωτικη η μηχανικη αλλα και η [u]ηλεκτρικη μανδαλωση σε περιπτωση που το μεσο συνδεσης ειναι ρελε η διακοπτης με ηλεκτρικο μηχανισμο επανοπλισμου.
    προσωπικα σε μεγαλες εγκαταστασεις (200Α >)και με μονιμα φορτια δεν συστηνω την χρηση ρελε αλλα την τοποθετηση διακοπτων με κινητηρα οπλισμου και αφοπλισμου.ο λογος ειναι η μονιμη καταπονηση του πηνιου 365 ημερες 24ωρες.σε περιπτωση δε καμενου πηνιου τα προβληματα μπορουν να γινουν μεγαλα.σκεψου τα ρελε να "κοπανανε" σε διακυμανσεις!

    στην περιπτωση σου θα μπορουσες με εναν διακοπτη φορτιου (ηλεκτροκινιτο)να "κοψεις" τον ζυγο απο ενα σημειο και μετα ωστε αυτο το τμημα να μην δινει ισχυ σε Χ παροχες κατα την διαρκεια του Η/Ζ και να επανασυνδεσει αμα την επιστροφη απο το δικτυο της δεη.ετσι θα εχεις εναν ζυγο αλλα ενα τμημα του θα απομονωνεται μονα κατα το χρονικο διαστημα που δεν υπαρχει δεη.
    δεν εχεις ετσι ρελε μονιμα οπλισμενα ,λιγα κινητα μερη εντος του πινακα,απλουστερη κατασκευη ," χαμηλοτερο" (αναλογα) κοστος
    κατασκευης.

  5. #5
    Επίλεκτο μέλος
    Ημερομηνία εγγραφής
    May 2009
    Θέση
    Thessaloniki, , Greece.
    Ιδιότητα:
    Απαντήσεις
    122
    Όπως είπα και πρίν, η σειρά είναι Δίκτυο ΔΕΗ ----> Γενικός Αυτόματος Διακόπτης Ισχύος ------> Μπάρες. Απ 'οτι κατάλαβα λοιπόν, την παροχή για το βοηθητικό κύκλωμα των ρελέ που θα χρησιμοποιήσω για να απομονόσω κάποια φορτία από το ΗΖ θα την πάρω από το κομμάτι μεταξύ Δικτύου ΔΕΗ και Γενικού Διακόπτη. Θα συνδεθώ δηλαδή στου ακροδέκτες του Γενικού Διακόπτη που βρίσκονται προς την πλευρά του Δικτύου ώστε όταν λειτουργήσει το Η/ζ (και ο Γενικός Διακόπτης είναι ανοιχτός) να μη μπορούν να τροφοδοτηθούν τα ρελέ αυτά.
    Αυτό λογικά είναι που μου προτείνανε.
    Πάρα πολύ ωραία και η λύση με τους ζυγούς (θα επανέλθω σε αυτό γιατί μου άρεσε πάρα πολύ.)
    Η απορία μου είναι αν η ΔΕΗ θα έχει κάποιο πρόβλημα με αυτή τη λύση, μιας και παίρνω τροφοδοσία (για βοηθητικό βέβαια κύκλωμα αλλά δε παύει να είναι τροφοδοσία και αυτή) ΠΡΙΝ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟ και η μόνη μου ασφάλεια είναι οι μικροαυτόματοι ή ασφάλειες 6Α των βοηθητικών κυκλωμάτων των ρελέ!!! Δηλαδή τα βοηθητικά κυριολεκτικά παίρνουν ΑΠ' ΕΥΘΕΙΑΣ από το εναέριο δίκτυο και το μόνο που παρεμβάλεται είναι αυτές οι μικρές ασφάλειες. Μήπως παραείναι καλό για να ναι αληθινό;;;;

    Blackened is the end..

  6. #6
    Εξέχον μέλος
    Ημερομηνία εγγραφής
    Dec 2007
    Θέση
    Αθήνα, , Greece.
    Ιδιότητα:
    Αγνωστη
    Απαντήσεις
    4,414
    Εννοείται ότι τη γραμμή που θα τροφοδοτεί τα πηνία των ρελέ θα την προστατέψεις με δική της ασφάλεια τήξεως και διακόπτη/μικροαυτόματο (τουλάχιστον, αν όχι και ΔΔΕ), όχι μόνο για προστασία αλλά και για δυνατότητα χειροκίνητης απομόνωσης ώστε να μπορείς να κάνεις εργασίες στα ρελέ.

    Νίκος

  7. #7
    Επίλεκτο μέλος
    Ημερομηνία εγγραφής
    May 2009
    Θέση
    Thessaloniki, , Greece.
    Ιδιότητα:
    Απαντήσεις
    122
    Μπράβο, πολύ ωραία. Σε ευχαριστώ τα μέγιστα!!

    Η μηχανική μανδάλωση και η ηλεκτρική μανδάλωση προυποθέτει ότι οι διακόπτες βρίσκονται δίπλα δίπλα ή μπορεί να υπάρξει μανδάλωση για μεγάλες αποστάσεις;;

    Blackened is the end..

  8. #8
    Μέλος
    Ημερομηνία εγγραφής
    Dec 2009
    Θέση
    ΠΤΟΛΕΜΑΙΔΑ, , Greece.
    Ιδιότητα:
    Απαντήσεις
    56

    Ηλεκτρονικό κατάστημα ειδών θέρμανσης και κλιματισμού

    μεχρι καποια μεγεθη διακοπτων (630Α) στις περισσοτερες εταιρειες η μηχανικη μανδαλωση προυποθετει την τοποθετηση των διακοπτων
    τον ενα διπλα στον αλλον.
    σε μεγαλυτερα μεγεθη μπορεις να μεταφερεις μηχανικη μανδαλωση μεχρι και 2-3μ περιπου παντα υπο καποιες προυποθεσεις.

    η ηλεκτρικη ειναι ανεξαρτητη καθως γινεται μεσω καλωδιων και βοηθητικων εντολων.
    τι μεγεθος διακοπτες εχεις για δεη και γεννητρια σε Α?

Δικαιώματα απάντησης

  • You may not post new threads
  • ΔΕΝ έχετε το δικαίωμα απάντησης
  • You may not post attachments
  • ΔΕΝ μπορείτε να επεξεργαστειτε τις απαντησεις σας
  •  
  • BB code is Ανοικτό
  • Smilies are Ανοικτό
  • [IMG] code is Ανοικτό
  • [VIDEO] code is Κλειστό
  • HTML code is Ανοικτό