Σελίδα 1 από 3 123 ΤελευταίαΤελευταία
Εμφάνιση αποτελεσμάτων 1 μέχρι 10 από 30

Θέμα: Ηλεκτρική σύνδεση μοτέρ τετράοδης Giacomini

  1. #1
    Διαχειριστής dimis's Avatar
    Ημερομηνία εγγραφής
    Jan 2002
    Θέση
    Δήμος Βόλβης Ν. Θεσσαλονίκης
    Ιδιότητα:
    Υδραυλικός
    Απαντήσεις
    1,200

    Ηλεκτρική σύνδεση μοτέρ τετράοδης Giacomini


    Ηλεκτρονικό κατάστημα ειδών θέρμανσης και κλιματισμού

    Προσπαθώ να συνδέσω ηλεκτρικά το μοτέρ μιας τετράοδης σε μια ενδοδαπέδια θέρμανση αλλά δεν καταφέρνω τίποτε με τα υλικά που έχω. Μου έχουν προμηθεύσει ένα ηλεκτρονικό πίνακα (υδροστάτη) το οποίο έχει ένα αισθητήριο για «ανάγνωση» της θερμοκρασίας προσαγωγής. Μια φάση συνδέεται από τον υδροστάτη προς το μοτέρ. Έτσι λοιπόν όταν η θερμοκρασία προσαγωγής είναι μικρότερη από αυτήν που έχω ρυθμίσει στον υδροστάτη τότε αυτός δίνει εντολή προς το μοτερ της τετράοδης το οποίο ανοίγει σιγά σιγά την τετράοδη.
    Μέχρι εδώ όλα καλά. Το πρόβλημα είναι ότι το μοτέρ έχει τρία καλώδια Ένα γκρι ένα πορτοκαλί και ένα πράσινο. Το ένα προφανώς είναι ο ουδέτερος. Τα άλλα δύο είναι για να γυρνάει μια δεξιά μια αριστερά (ανοίγει και κλείνει) Το ένα καλώδιο από αυτά το συνδέω με τον υδροστάτη . Το δεύτερο δεν ξέρω που να το συνδέσω. Αν του δώσω σταθερή φάση τότε συμβαίνει το εξής. Όταν ο υδροστάτης δεν δίνει εντολή (φάση για άνοιγμα) τότε το μοτέρ κλείνει την τετράοδη αν όμως δώσει εντολή (φάση) ο υδροστάτης τότε δεν ανοίγει και ακούγεται ένας θόρυβος στο μοτέρ το οποίο μοτέρ μένει σταθερό (ούτε ανοίγει ούτε κλείνει). Ο θόρυβος αυτός διακόπτεται για λίγα λεπτά και μετά ξαναεπαναλαμβάνεται. Παρατήρησα μήπως ανοίγει σιγά σιγά αλλά όχι δεν κινείται καθόλου.
    Συμπέρανα λοιπόν ότι το μοτέρ θα πρέπει να δέχεται φάση σε ένα από τα δύο καλώδια (εναλλακτικά) για να ανοιγοκλείνει (υδροστάτης με δύο καλώδια εντολών) αλλά και αυτό δεν είναι σωστό γιατί τότε το μοτέρ θα «τρελαινότανε» μια και θα πήγαινε συνέχεια δεξιά και αριστερά.
    Ξέρετε τι πρέπει να γίνει?
    To μοτερ είναι αυτό http://www.giacomini.com/giacomini/p...&id_market=201

    Και η τετράοδη αυτή http://www.giacomini.com/giacomini/p...&id_market=201

    Τεχνολογία και ποίηση.

  2. #2
    Μέλος
    Ημερομηνία εγγραφής
    Dec 2009
    Θέση
    ΠΤΟΛΕΜΑΙΔΑ, , Greece.
    Ιδιότητα:
    Απαντήσεις
    56
    ο "θερμοστατης" -υδροστατης ποιος ειναι ?
    γιατι απο τα manual φαινεται οτι συνεργαζεται με ειδικο πινακα "κεφαλαιο 12" σελ 22-23
    παντως το πρασινο δειχνει για "ανοιξε"- πορτοκαλι "κοινο"- και γκρι "κλεισε"

  3. #3
    Διαχειριστής dimis's Avatar
    Ημερομηνία εγγραφής
    Jan 2002
    Θέση
    Δήμος Βόλβης Ν. Θεσσαλονίκης
    Ιδιότητα:
    Υδραυλικός
    Απαντήσεις
    1,200
    quote:Originally posted by cdr

    ο "θερμοστατης" -υδροστατης ποιος ειναι ?
    γιατι απο τα manual φαινεται οτι συνεργαζεται με ειδικο πινακα "κεφαλαιο 12" σελ 22-23
    παντως το πρασινο δειχνει για "ανοιξε"- πορτοκαλι "κοινο"- και γκρι "κλεισε"
    Ναι έτσι είναι τα χρώματα για πράσινο και γκρι αλλά όταν λες "κοινο" τι εννοείς? Μήπως ουδέτερο?
    Ο υδροστάτης θα γράψω αύριο ποιος είναι αλλά δεν έχει σημασία η μάρκα του είναι κάποιος που δείνει ή κόβει φάση την οποία συνδέω με το πράσινο καλώδιο
    Και όταν λες "κεφαλαιο 12" σελ 22-23 σε ποιο link?


    Τεχνολογία και ποίηση.

  4. #4
    Μέλος
    Ημερομηνία εγγραφής
    Dec 2009
    Θέση
    ΠΤΟΛΕΜΑΙΔΑ, , Greece.
    Ιδιότητα:
    Απαντήσεις
    56
    στο σιτε που δινεις στο λινκ εχει ενα πεδιο οπου μπορεις να κατεβασεις τον καταλογο σε κεφαλαια .η περιγραφη που δινω ειναι απο εκει.
    http://www.giacomini.com/giacomini/p...01&id_domain=3
    στο σχεδιο δειχνει (ζοομ 400%) τα χρωματα και τις εντολες "open-comon-close"

  5. #5
    Αγαπητέ φίλε,

    Τέτοιοι κινητήρες ονομάζονται "προοδευτικής λειτουργίας" και τη λειτουργία τους φαίνεται ότι έχεις καταλάβει. Έχουν 3 καλώδια. Το ένα είναι ο ουδέτερος και τα άλλα δυο εναλλακτικά φάση που δίνεται από τον ηλεκτρονικό ελεγκτή για το άνοιγμα και το κλείσιμο αντίστοιχα.

    Ένας απλός υδροστάτης μιας μεταγωγικής επαφής δεν μπορεί να ελέγξει τον κινητήρα αυτό ούτε και την τετράοδη βάνα. Χρειάζεσαι "ελεγκτή τρίοδης αναλογικής βάνας προοδευτικής λειτουργίας" για να μπορέσεις να κάνεις δουλειά.

  6. #6
    Διαχειριστής dimis's Avatar
    Ημερομηνία εγγραφής
    Jan 2002
    Θέση
    Δήμος Βόλβης Ν. Θεσσαλονίκης
    Ιδιότητα:
    Υδραυλικός
    Απαντήσεις
    1,200
    quote:Originally posted by Vasilios Theodorou

    Αγαπητέ φίλε,

    Τέτοιοι κινητήρες ονομάζονται "προοδευτικής λειτουργίας" και τη λειτουργία τους φαίνεται ότι έχεις καταλάβει. Έχουν 3 καλώδια. Το ένα είναι ο ουδέτερος και τα άλλα δυο εναλλακτικά φάση που δίνεται από τον ηλεκτρονικό ελεγκτή για το άνοιγμα και το κλείσιμο αντίστοιχα.

    Ένας απλός υδροστάτης μιας μεταγωγικής επαφής δεν μπορεί να ελέγξει τον κινητήρα αυτό ούτε και την τετράοδη βάνα. Χρειάζεσαι "ελεγκτή τρίοδης αναλογικής βάνας προοδευτικής λειτουργίας" για να μπορέσεις να κάνεις δουλειά.
    Βασίλη σ ευχαριστώ
    Και εγώ αυτό ήξερα. 'Ότι δηλαδή το μοτέρ της τετράδοδης θα πρέπει να δέχεται εντολή (φάση) μια στο ένα καλώδιο (να ανοίγει) και μια στο άλλο (να κλείνει). Σε κάποια στιγμή να μην δέχεται φάση από πουθενά και να σταθεροποιείται σε ένα ορισμένο σημείο μέχρι να αλλάξουν τα προκαθορισμένα δεδομένα θερμοκρασίας προσαγωγής οπότε μετά ή θα ανοίξει περισσότερο ή θα κλείσει ακόμη λίγο.
    Ο προμηθευτής ήθελε να μου κάνει οικονομία και μου προμήθευσε τον παραπάνω υδροστάτη που περιγράφω ο οποίος τελικά δεν μπορεί να προσαρμοστεί. Σε επικοινωνία μαζί του παραδέχτηκε ότι μου προμήθευσε λάθος υλικό και θα μου το αντικαταστήσει με ένα το οποίο θα δίνει δύο καλώδια με δύο φάσεις. Μια να κλείνει και μια να ανοίγει. Φοβάμαι όμως μην μου στείλει πάλι κάποιον ο οποίος όπως λες να μην είναι "ελεγκτής τρίοδης αναλογικής βάνας προοδευτικής λειτουργίας" δηλαδή να μην σταθεροποιεί το μοτέρ σε ένα ορισμένο σημείο και μια να την ανοίγει μια να την κλείνει. Θα δούμε. Θα προμηθευτώ το νέο υδροστάτη την Δευτέρα οπότε τα ξαναλέμε.
    Μια πρόταση δική μου ήταν να χρησιμοποιήσω δύο απλούς τέτοιους ηλεκτρονικούς υδροστάτες οι οποίοι έχουν διαφορικό 3 βαθμούς. Έτσι τον ένα θα του έδινα εντολή να ανοίγει η τετράοδη μέχρι η θερμοκρασία προσαγωγής να φτάσει τους 45 βαθμούς και τον άλλον να κλείνει την τετράοδη στην περίπτωση που η θερμοκρασία προσαγωγής φτάσει τους 50 βαθμούς. Αλλά αφού υπάρχουν τα δύο σε ένα προτιμώ το ένα. Θα δούμε αν και αμφιβάλλω αν μου έρθει ο σωστός υδροστάτης.

    Τεχνολογία και ποίηση.

  7. #7
    Εξέχον μέλος
    Ημερομηνία εγγραφής
    Dec 2007
    Θέση
    Αθήνα, , Greece.
    Ιδιότητα:
    Αγνωστη
    Απαντήσεις
    4,414
    Χωρίς να θέλω να κάνω την Κασσάνδρα, φοβάμαι ότι με κοινό υδροστάτη (ή υδροστάτες) θα υπάρχει πρόβλημα λόγω της αργής απόκρισής του(ς). Περιμένω με περιέργεια το αποτέλεσμα του πειράματος.

    Νίκος

  8. #8
    quote:Μια πρόταση δική μου ήταν να χρησιμοποιήσω δύο απλούς τέτοιους ηλεκτρονικούς υδροστάτες οι οποίοι έχουν διαφορικό 3 βαθμούς. Έτσι τον ένα θα του έδινα εντολή να ανοίγει η τετράοδη μέχρι η θερμοκρασία προσαγωγής να φτάσει τους 45 βαθμούς και τον άλλον να κλείνει την τετράοδη στην περίπτωση που η θερμοκρασία προσαγωγής φτάσει τους 50 βαθμούς. Αλλά αφού υπάρχουν τα δύο σε ένα προτιμώ το ένα. Θα δούμε αν και αμφιβάλλω αν μου έρθει ο σωστός υδροστάτης.
    Δε θα κάνεις δουλειά με δυο υδροστάτες. Ο ελεγκτής τρίοδης δεν είναι ένα κέλυφος που περιλαμβάνει δυο υδροστάτες.

    Εκτελεί έλεγχο PI στο σύστημα προκειμένου να το ρυθμίσει στη σωστή θέση. Ανοίγει δηλαδή την τρίοδη σταδιακά και για χρόνο που έχει προηγούμενα προυπολογίσει σύμφωνα με τον αλγόριθμο PI. Μακάρι να γινόταν πιο απλά.

    Ελπίζω με το νέο μηχάνημα να κάνεις τη δουλειά σου.

  9. #9
    Διαχειριστής dimis's Avatar
    Ημερομηνία εγγραφής
    Jan 2002
    Θέση
    Δήμος Βόλβης Ν. Θεσσαλονίκης
    Ιδιότητα:
    Υδραυλικός
    Απαντήσεις
    1,200
    quote:Originally posted by Vasilios Theodorou

    quote:Μια πρόταση δική μου ήταν να χρησιμοποιήσω δύο απλούς τέτοιους ηλεκτρονικούς υδροστάτες οι οποίοι έχουν διαφορικό 3 βαθμούς. Έτσι τον ένα θα του έδινα εντολή να ανοίγει η τετράοδη μέχρι η θερμοκρασία προσαγωγής να φτάσει τους 45 βαθμούς και τον άλλον να κλείνει την τετράοδη στην περίπτωση που η θερμοκρασία προσαγωγής φτάσει τους 50 βαθμούς. Αλλά αφού υπάρχουν τα δύο σε ένα προτιμώ το ένα. Θα δούμε αν και αμφιβάλλω αν μου έρθει ο σωστός υδροστάτης.
    Δε θα κάνεις δουλειά με δυο υδροστάτες. Ο ελεγκτής τρίοδης δεν είναι ένα κέλυφος που περιλαμβάνει δυο υδροστάτες.

    Εκτελεί έλεγχο PI στο σύστημα προκειμένου να το ρυθμίσει στη σωστή θέση. Ανοίγει δηλαδή την τρίοδη σταδιακά και για χρόνο που έχει προηγούμενα προυπολογίσει σύμφωνα με τον αλγόριθμο PI. Μακάρι να γινόταν πιο απλά.

    Ελπίζω με το νέο μηχάνημα να κάνεις τη δουλειά σου.
    Τελικά όντως δεν γίνεται δουλειά με δύο υδροστάτες γιατί απλά δεν ανοιγοκλείνει προοδευτικά η τετράoδη με αποτέλεσμα να έχουμε μεγάλες διακυμάνσεις στην θερμοκρασία προσαγωγής
    Τοποθέτησα έναν ελεγκτή προοδευτικής ρύθμισης τελικά και παρατήρησα τα παρακάτω (μια και σήμερα είχε κρύο και έκατσα όλη μέρα στο λεβητοστάσιο έκανα μερικά πειράματα)
    Η ενδοδαπέδια έχει αυτονομία με κυκλοφορητές οι οποίοι δέχονται εντολή από τους θερμοστάτες χώρου. Ο λέβητας σε αναμονή στους 70 βαθμούς (αυτονομία μποιλερ με δικό του κυκλοφορητή)
    Άφησα τον λέβητα και έπιασε τους 70 βαθμούς και την στιγμή εκείνη σταμάτησα τους κυκλοφορητές της θέρμανσης χώρου. Ο κυκλοφορητής του μπόιλερ λειτουργούσε. Η θερμοκρασία προσαγωγής εκείνη την στιγμή ήταν 45 βαθμούς και επιστροφής 38. Η τετράoδη κάπου στην μέση και να τι έγινε
    Ο λέβητας έφτασε στους 85 με κλειστό τον καυστήρα και ο ρυθμιστής έδειξε ένδειξη μέχρι 55 και έκλεισε τελείως την τετράoδη. Την θερμοκρασία αυτήν την αισθάνθηκε λόγω μεταφοράς θερμότητας και όχι κυκλοφορίας μια και το αισθητήριο είναι τοποθετημένο πριν τις βαλβίδες αντεπιστροφής. Τα θερμόμετρα προσαγωγής μετά τις βαλβίδες έδειχναν 38 βαθμούς.
    Μέχρι εδώ όλα φυσιολογικά.

    Εκείνη την στιγμή ξεκίνησα την λειτουργία των κυκλοφορητών. Το νερό κυκλοφορούσε χωρίς να παίρνει καθόλου από τον λέβητα και στην οθόνη του ρυθμιστή η θερμοκρασία άρχισε να κατεβαίνει τρελά Λογικό. Μέχρι που έφτασε στους 45 και έδωσε εντολή για άνοιγμα της τετράoδης. Την άνοιξε λίγο αλλά η θερμοκρασία προσαγωγής είχε φτάσει πλέον στους 38 βαθμούς οπότε σιγά σιγά άνοιξε σχεδόν τελείως η τετράοδη. Τα θερμόμετρα φτάσανε να δείχνουν μέχρι 55 βαθμούς αλλά σε ένα δύο λεπτά σταθεροποιήθηκαν στους 45. Αυτό λοιπόν κατάλαβα ότι είναι πρόβλημα. Δηλαδή μια ποσότητα αυξημένης θερμοκρασίας μου έφυγε απότομα προς την ενδοδαπέδια. Και εντάξει αυτό μπορεί να μην είναι πρόβλημα αλλά σίγουρα θα είναι πρόβλημα αν το νερό μέσα στις σωληνώσεις της ενδοδαπέδιας η θερμοκρασία μπορεί και να είναι μηδέν βαθμούς
    Θα μου πείτε ότι δεν έχει καλή επαφή το αισθητήριο του ελεγκτή ή δεν έχει καλή θέση. Όχι είναι στην κατάλληλη θέση και νομίζω πως ότι και να γίνει αυτό το μικρό και για λίγα δευτερόλεπτα θερμικό σοκ δεν πρόκειται να το γλυτώσω με τίποτα.
    Τα έγραψα όλα τα παραπάνω απλά για να μεταφέρω την εμπειρία μου

    Έχω όμως και ένα ερώτημα
    Αν για κάποιο λόγο χαλάσει ο ελεγκτής ή το μοτέρ της τετράοδης την στιγμή που η θερμοκρασία προσαγωγής είναι 45 βαθμούς επιστροφής 20 και θερμοκρασία λέβητα 70 βαθμούς τότε θα έχουμε σοβαρό πρόβλημα. Δηλαδή η τετράοδη θα σταθεροποιηθεί σε μία θέση αλλά όταν η θερμοκρασία επιστροφής αυξηθεί και όταν η θερμοκρασία του λέβητα φτάσει στους 85 τότε θα έχουμε μεγάλη αύξηση θερμοκρασίας προσαγωγής. Σκέφτηκα λοιπόν να τοποθετήσω στον σωλήνα προσαγωγής έναν υδροστάτη ο οποίος θα κόβει την φάση προς τους θερμοστάτες χώρου και συνεπώς προς τους κυκλοφορητές όταν η θερμοκρασία στο σημείο τοποθέτησης του φτάσει στους 55 βαθμούς. Και αυτό όμως δεν είναι σωστό γιατί λόγω μεταφοράς και όχι κυκλοφορίας η θερμοκρασία των 55 βαθμών θα είναι συχνό φαινόμενο και οι κυκλοφορητές δεν πρόκειται να ξεκινήσουν ποτέ. Η μόνη επιλογή λοιπόν που μου μένει γι αυτήν την επιπρόσθετη ασφάλεια είναι να τοποθετήσω έναν υδροστάτη για κάθε κυκλοφορητή μετά από τις βαλβίδες αντεπιστροφής και όσο πιο μακριά γίνεται από τον λέβητα. Αλλά όπως έγραψα και παραπάνω για λίγα δευτερόλεπτα η θερμοκρασία προσαγωγής φτάνει στους 55 βαθμούς οπότε θα κλείνουν μεν οι κυκλοφορητές αλλά για λίγη ώρα
    Υπάρχει κάποιος καλύτερος τρόπος για να εξασφαλίσω ότι η θερμοκρασία προσαγωγής δεν θα ξεπεράσει ποτέ τους 45 βαθμούς?


    Τεχνολογία και ποίηση.

  10. #10

    Ηλεκτρονικό κατάστημα ειδών θέρμανσης και κλιματισμού

    Οι ηλεκτρονικοί ελεγκτές ενέχουν πάντοτε τον κίνδυνο να κολλήσουν ή να "τρελαθούν" με αποτέλεσμα να οδηγηθεί υψηλής θερμοκρασίας νερό εκεί που δεν πρέπει.

    Για το λόγο αυτό πρέπει υποχρεωτικά να επιτηρούνται από έναν ηλεκτρομηχανικό υδροστάτη ο οπόιος θα ενεργοποιείται στο απολύτως επιτρεπτό θερμοκρασιακό μέγιστο με τις απαραίτητες ανοχές.

    Αν δηλ. η τρίοδη μπορεί να ρυθμίζεται έως τους 45C και το ενδοδαπέδιο δέχεται το πολύ 55C τότε βάλε τον υδροστάτη στους 50C. Έτσι διασφαλίζεις το ενδοδαπέδιο αφού είσαι <55C αλλά και την ομαλή λειτουργία του ηλεκτρονικού ελεγκτή.

    Ο υδροστάτης θα πρέπει να συνδεθεί ηλεκτρικά ώστε να κλείνει τη βάνα ανάμειξης.

    Αν η θερμοκρασία του υδροστάτη ασφαλείας βρίσκεται πολύ κοντά στο όριο ρύθμισης του ηλεκτρονικού ελεγκτή τότε η επαλληλία των ενεργειών των δυο συστημάτων θα επιφέρει αδυναμία συντονισμού του ηλεκτρονικού ελεγκτή και πενιχρό αποτέλεσμα θερμοκρασιακής ρύθμισης.

Δικαιώματα απάντησης

  • You may not post new threads
  • ΔΕΝ έχετε το δικαίωμα απάντησης
  • You may not post attachments
  • ΔΕΝ μπορείτε να επεξεργαστειτε τις απαντησεις σας
  •  
  • BB code is Ανοικτό
  • Smilies are Ανοικτό
  • [IMG] code is Ανοικτό
  • [VIDEO] code is Κλειστό
  • HTML code is Ανοικτό