ΟΚ, καθαρό
Νίκος
ΟΚ, καθαρό
Νίκος
Απο ότι φαίνεται στην φωτογραφία ο πίνακας του λέβητα έχει θερμοστάτη(υδροστάτη) κυκλοφορητή για αποθέρμανση,αυτός δεξιά με ένδειξη στους 60 βαθμούς,αν δεν κάνω λάθος.Ο Π.Α είναι με διόδους ή με τελευταία ηλεκτροβάνα ανοιχτή?Εφόσον θέλεις ο κυκλοφορητής να δουλεύει αμέσως,αλλά και να κόβει όταν πάει στους 60 για αποθέρμανση,τότε πρέπει να αλλάξει η συνδεσμολογία του πίνακα του λέβητα,ο θερμοστάτης του κυκλοφορητή πρέπει να συνδεθεί στον Π.Α και απο εκεί να παίρνει εντολή ο κυκλοφορητής.
This is the Killer speaking!!!
Ο υδροστάτης δεν προορίζεται για την αποθέρμανση, αλλά για τον έλεγχο της λειτουργίας του κυκλοφορητή γενικώς (έναρξη -παύση).quote:Originally posted by Jerry_Lee
Απο ότι φαίνεται στην φωτογραφία ο πίνακας του λέβητα έχει θερμοστάτη(υδροστάτη) κυκλοφορητή για αποθέρμανση,αυτός δεξιά με ένδειξη στους 60 βαθμούς,αν δεν κάνω λάθος.
Ο πίνακας είναι με διόδους (φαίνεται σε φωτογραφία που δεν υπάρχει αυτούσια, αλλά μόνο link σε προηγούμενο post του Σπύρου). Αυτό όμως είναι άσχετο με το αν αφήνει τελευταία Η/Β ανοιχτή ή όχι, το οποίο είναι θέμα συνδεσμολογίας εξωτερικά του πίνακα.quote:Ο Π.Α είναι με διόδους ή με τελευταία ηλεκτροβάνα ανοιχτή?
Δεν υπάρχει κανένας απολύτως λόγος ο κυκλοφορητής να ξεκινάει αμέσως! Είναι απλά κάτι που ανέφερε ο Σπύρος αρχικά, μάλλον από κάποια παρανόηση.quote:Εφόσον θέλεις ο κυκλοφορητής να δουλεύει αμέσως,αλλά και να κόβει όταν πάει στους 60 για αποθέρμανση,τότε πρέπει να αλλάξει η συνδεσμολογία του πίνακα του λέβητα,ο θερμοστάτης του κυκλοφορητή πρέπει να συνδεθεί στον Π.Α και απο εκεί να παίρνει εντολή ο κυκλοφορητής.
Συνοψίζοντας: εφόσον ο Σπύρος έχει το μπόιλερ μόνιμα πάνω στη στήλη (καλώς ή κακώς, άλλη συζήτηση) και θέλει να αποθερμαίνει εκεί, δεν τίθεται θέμα ανοιχτής τελευταίας ΗΒ (αντιθέτως, τη θέλουμε κλειστή). Αυτό που χρειάζεται είναι να αλλάξει η συνδεσμολογία ώστε ο κυκλοφορητής να συνεχίσει να δουλεύει μέχρι να αποθερμανθεί ο λέβητας.
Θα αποτολμήσω μάλιστα να "μαντέψω" γιατί έχει υπερθέρμανση: γιατί με την τρέχουσα συνδεσμολογία, ο κυκλοφορητής παίρνει φάση από τη φάση του καυστήρα, οπότε μόλις κοπεί η τελευταία εντολή, πάει και ο κυκλοφορητής για ύπνο. Το έχω δεί!
Σπύρο, επαναλαμβάνω ότι κατά τη γνώμη μου χρειάζεσαι ένα καλό καυστηρατζή να σου κάνει τρία πράγματα:
1. Να ελέγξει τον καυστήρα, που μάλλον έχει πρόβλημα ανεξάρτητο της υπερθέρμανσης
2. Να σου φτιάξει τη συνδεσμολογία του κυκλοφορητή για να μην κόβει μαζί με τον καυστήρα
3. Να ελέγξει το θερμικό του λέβητα.
Νίκος
Και τώρα που "λύσαμε" τα άμεσα προβλήματα, Σπύρο, ας δούμε λίγο συνολικά το σύστημά σου, με κίνδυνο να σε στενοχωρήσω...
Πρώτον, η μόνιμη σύνδεση του μπόιλερ στη στήλη δεν είναι καλή ιδέα. Μειονέκτημα πρώτο: ανάβεις τη θέρμανση ενώ το νερό στο μπόιλερ είναι κρύο. Σε αυτές τις συνθήκες, το μπόιλερ λειτουργεί σαν μαύρη τρύπα τραβώντας πολύ μεγάλο μέρος της παρεχόμενης από το λέβητα θερμότητας, και καθυστερώντας τη θέρμανση του σπιτιού μέχρι να ανέβει πρώτα αρκετά η θερμοκρασία του νερού στο λέβητα, εκτός αν δουλεύεις το λέβητά σου με μεγάλη περίσσεια ισχύος, πράγμα που δεν γνωρίζουμε (θα έπρεπε να ξέρουμε το μέγεθος του μπεκ του καυστήρα για να το εκτιμήσουμε), και που βέβαια δεν είναι και καλό. Μειονέκτημα δεύτερο: πάρε το καθόλου απίθανο σενάριο που ανάβεις τη θέρμανση ένα χειμωνιάτικο πρωί, με το νερό στο μπόιλερ αρκετά κρύο. Το πρώτο που θα κάνει ο λέβητας είναι να σου ζεστάνει το νερό στο μπόιλερ. Αν στη συνέχεια έχεις ένα ηλιόλουστο πρωϊνό, τον έχεις χάσει τον ήλιο γιατί έχεις ήδη ζεστάνει το μπόιλερ με το λέβητα! Αναιρείς τον ηλιακό...
Δεύτερον, τώρα μου ήρθε η ιδέα και κοίταξα στο internet, και είδα ότι ο λεβητάς σου πρέπει να είναι μαντεμένιος. Αν είναι όντως έτσι, υπάρχει σοβαρό πρόβλημα με την εκκίνηση του κυκλοφορητή από τους 60°C (ρύθμιση επιλεγμένη προφανώς για να μην σου κρυώνει ο λέβητας το ΖΝΧ στο μπόιλερ). Το πρόβλημα έγκειται στο ότι τη στιγμή που ξεκινάει ο κυκλοφοτητής, ο λέβητας είναι ήδη στους 60°C και ξαφνικά δέχεται στην επιστροφή νερό το πολύ 20°C (το πρώτο νερό που γυρνάει από το δίκτυο). Το θερμικό σοκ είναι μεγάλο και δεν αρέσει καθόλου στους μαντεμένιους λέβητες, που με συνεχείς τέτοιες καταπονήσεις διατρέχουν τον κίνδυνο να ραγίσουν! Πιθανόν γι'αυτό κάποιος σου είπε να ξεκινάς τον κυκλοφορητή αμέσως, όπως είπες νωρίτερα, και είχε δίκιο - εδώ είχα άδικο όταν έλεγα ότι δεν χρειάζεται να ξεκινάς τον κυκλοφορητή αμέσως, θεωρώντας λανθασμένα χαλύβδινο λέβητα.
Τρίτον, λιγότερο σημαντικό αλλά χρηστικά άβολο, δεν έχεις τη δυνατότητα να ανάψεις μόνο το μπόιλερ, χωρίς τη θέρμανση, αν το θελήσεις.
Πώς θα μπορούσες να τα αντιμετωπίσεις αυτά: ιδανικά θα ξεκινούσες (όπως θα έπρεπε να είχε κατασκευαστεί σωστά εξ αρχής) με ξεχωριστή στήλη και κυκλοφορητή για το μπόιλερ. Αν αυτό είναι πλεόν πολύ δύσκολο (στο θέμα της όδευσης της στήλης), ένας αποδεκτός συμβιβασμός είναι η προσθήκη μιας ηλεκτροβάνας στο μπόιλερ, για να παίρνει όταν θέλεις/πρέπει, και όχι όταν ανάβεις τη θέρμανση. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με ένα θερμοστάτη χώρου στο σπίτι με ξεχωριστή εντολή για το μπόιλερ, και ένα θερμοστάτη στο μπόιλερ που θα μπλοκάρει τη χειροκίνητη εντολή μπόιλερ προς τον καυστήρα αν η θερμοκρασία του νερού στο μπόιλερ είναι ήδη πάνω από ένα όριο. Προαιρετικά, ένα θερμόμετρο με απομακρυσμένο αισθητήριο (στο μπόιλερ) που να σου δίνει τη δυνατότητα να δεις μέσα στο σπίτι τη θερμοκρασία του νερού ώστε να αποφασίσεις αν θα το θερμάνεις από το λέβητα ή όχι. Επίσης θα χρησιμοποιούσα το θερμοστάτη του κυκλοφορητή έτσι ώστε να μην ανοίγει η ηλεκτροβάνα (ή να μην ξεκινάει ο κυκλοφορητής, σε περίπτωση ξεχωριστής στήλης) του μπόιλερ κάτω από τους 60°C (στο λέβητα).
Οσον αφορά δε την προστασία του λέβητα σε σχέση με τις θερμοκρασίες, για να προστατέψεις το λέβητα πρέπει να ξεκινάς τον κυκλοφορητή αμέσως, και να τον κρατάς σε λειτουργία αποθέρμανσης (σε συγκεκριμένη ηλεκτροβάνα - του μπόιλερ) μετά την αναίρεση και της τελευταίας εντολής.
Στα παραπάνω έχουθμε ήδη μία αντίφαση: όταν ξεκινάμε το λέβητα μόνο για να θερμάνουμε το μπόιλερ, ποιά απαίτηση θα ικανοποιήσουμε, του μπόιλερ να μην παίρνει κάτω από τους 60°C από το λέβητα, ή του λέβητα να ξεκινάει ο κυκλοφορητής αμέσως; Εδώ λογικά θα υπερισχύσει η απαίτηση του λέβητα. Το πρόβληγμα είναι ότι το θέλουμε πότε έτσι και πότε αλλιώς, και περιπλέκεται ο αυτοματισμός. Γενικά, ο απλός πίνακας αυτονομίας δεν σε καλύπτει πλέον, κι αυτό για να μην καταπονείται ο λέβητας ξεκινώνας τον κυκλοφορητή στους 60°C. Χρειάζεται λίγος επιπλεόν αυτοματισμός, και "γάτος" στους αυτοματισμούς καυστηρατζής (ο φίλος μου ο gregori επιμένει ότι ακριβώς εκεί είναι που πονάει η αγορά, και μάλλον έχει δίκιο).
Επειδή δεν γνωρίζω το συγκεκριμένο λέβητα, θα παρακαλούσα αν κάποιος τον γνωρίζει, (α) ανα επιβεβαιώσει ότι είναι όντως μαντεμένιος, και (β) να μας πεί αν γνωρίζει αν είναι όντως παρακινδυνευμένο να τον δουλεύουμε με τον ΥΣ του κυκλοφορητή στους 60°C, ή τυχαίνει να είναι αναίσθητος και δεν μασάει (απίθανο για μαντέμι και τέτοια θερμοκρασία).
Παρεμπιπτόνως, κάπου είδα στο internet ότι ο λέβητάς σου έχει μικρή περιεκτικότητα νερού, πράγμα που δικαιολογεί την υπερθέρμανση κατά τη διακοπή, που συνήθως είναι γνώρισμα των χαλύβδινων μάλλον παρά των μαντεμένιων...
Νίκος
Φίλε μου nyannaco(και όλο το forum) μου αρέσει που σκέφτεστε πως να δουλεύει σωστά το όλο σύστημα, σε αντίθεση με τους περισότερους που θέλουν "απλά" να δουλεύει χωρίς να σκέφτονται τα πρόβλήματα και το πόσο χαμένη ενέργεια(και ευρώ)τελικά σπαταλάμε.
Τελικά κατάλαβα ότι ανήκω σε αυτούς που "απλά" δουλεύει αλλά είχα την πλήρη άγνοια των πραγμάτων.
Στο πρόβλημα τώρα...
Ευχαριστώ πολύ για τις πληροφορίες και τις λύσεις που μου δώσατε.
Μιας και είμαστε σε περίοδο που κάνουμε κάποιες εργασίες, όπως προανέφερα, και μπορεί να κάνουμε και κάποιες αλλαγές στην εγκατάσταση, Θα έχω υπ' όψη μου όλα τα παραπάνω για να μη γίνει κάποιο λάθος πάλι.
Πάντως τις τελευταίες 2 εβομάδες περίπου που χαμήλωσα την θερμοκρασία του λέβητα δεν χρειάστηκε να κάνω reset στον καυστήρα.
Για αυτό και ήθελα να ξεκινάει αμέσως ο κυκλοφοριτής. Το είχα διαβάσει σε άλλα post.quote:Το πρόβλημα έγκειται στο ότι τη στιγμή που ξεκινάει ο κυκλοφοτητής, ο λέβητας είναι ήδη στους 60°C και ξαφνικά δέχεται στην επιστροφή νερό το πολύ 20°C
Όπως είναι τώρα ξεκινάει αμέσως, αλλά κόβει και αμέσως.
Ετσι όμως απλά αποφεύγεις το πρόβλημα, χωρίς να το έχεις λύσει, χώρια που ο λέβητάς σου υπολειτουργεί και σε μια πολύ κρύα μέρα μπορεί να μην καταφέρνει να σε καλύψει.quote:Originally posted by sssspiros
Πάντως τις τελευταίες 2 εβομάδες περίπου που χαμήλωσα την θερμοκρασία του λέβητα δεν χρειάστηκε να κάνω reset στον καυστήρα.
Λύνεται με τον κατάλληλο αυτοματισμό.quote:Για αυτό και ήθελα να ξεκινάει αμέσως ο κυκλοφοριτής. Το είχα διαβάσει σε άλλα post.quote:Το πρόβλημα έγκειται στο ότι τη στιγμή που ξεκινάει ο κυκλοφοτητής, ο λέβητας είναι ήδη στους 60°C και ξαφνικά δέχεται στην επιστροφή νερό το πολύ 20°C
Όπως είναι τώρα ξεκινάει αμέσως, αλλά κόβει και αμέσως.
Νίκος
Μπορώ να το κάνω με το υπάρχων πινακάκι ή πρέπει να πάρω άλλο?
Υπάρχουν διάφοροι τρόποι που μπορεί να γίνει, ακόμη και με τον υπάρχοντα πίνακα. Το βασικότερο είναι να βρεις καλό καυστηρατζή, κι εκείνος θα ξέρει. Επίσης πρεπέι πρώτα να αποφασίσεις αν θα βάλεις την ηλεκτροβάνα στο μπόιλερ, γιατί κι αυτό επηρρεάζει τον αυτοματισμό, που το καλύτερο είναι να αντιμετωπιστεί συνολικά.
Νίκος
Το θερμικό Νίκο δεν κόβει στους 100 και κάτι βαθμούς. Αν ξεπεράσει το νερό το σημείο βρασμού τότε έχουμε σοβαρό πρόβλημα. Το θερμικό ρυθμίζεται και πρέπει να το ελέγχουμε ώστε να κόβει στους 95 βαθμούς Αν δεν είναι σωστά ρυθμισμένο (περίπτωση που αναφέρεις 100+) τότε το ρυθμίζουμε εμείς.quote:Originally posted by nyannaco
Πρέπει να ελεγθεί και να φτιαχτεί οπωσδήποτε το θερμικό. Θα έπρεπε αυτό να κόβει, πριν καταλάβει τίποτα ο καυστήρας, εκτός κι αν αυτός έχει πρόβλημα και μπλοκάρει πριν κόψει το θερμικό (συνήθως στους εκατόν κάτι βαθμούς).
Νίκος
Τεχνολογία και ποίηση.