Σελίδα 2 από 2 ΠρώτοΠρώτο 12
Εμφάνιση αποτελεσμάτων 11 μέχρι 15 από 15

Θέμα: Επιλογή κινητήρων για αντλίες (πχ πυρόσβεση)

  1. #11
    Εξέχον μέλος
    Ημερομηνία εγγραφής
    Jun 2006
    Θέση
    Tρίκαλα, , Greece.
    Ιδιότητα:
    Αγνωστη
    Απαντήσεις
    2,965

    Ηλεκτρονικό κατάστημα ειδών θέρμανσης και κλιματισμού

    quote:Να κάνω μία αναδιατύπωση; Το ζόρι που λες δεν είναι η παροχή αλλά οι αντιστάσεις του δικτύου. Και η παροχή ακολουθεί (προκύπτει).
    Ζόρι εννοώ την ροπή στον άξονα του κινητήρα. Να ξεκαθαρίσουμε κάποια πράγματα για τους κινητήρες, να δούμε αν συμφωνούμε σε αυτά. Ας αφήσουμε προς το παρών τις αντλίες, να εστιάσουμε στους κινητήρες.

    Αν ένας κινητήρας δουλέψει με ροπή μεγαλύτερη από την ονομαστική του (υπερφόρτωση) η απορροφούμενη ένταση θα είναι και αυτή μεγαλύτερη από την ονομαστική. Αν η υπερφόρτωση κρατήσει κάμποση ώρα, ο κινητήρας θα καεί. Αν υπάρχει θερμικό, καλώς εχόντων των πραγμάτων, θα πέσει και θα προστατευτεί ο κινητήρας.

    Συμφωνούμε σε αυτά?

    Σχετικά με τις αντλίες συμφωνείς με το παρακάτω?.

    quote:Μπορεί να φαίνεται παράξενο, αλλά η ροπή στον άξονα ενός κινητήρα που κινεί αντλία, είναι μικρότερη όταν κλείνουν οι βάνες του δικτύου. Ομοίως είναι μικρότερη και η ισχύς. Οι στροφές αυξάνουν.
    Προκύπτει από τα διαγράμματα των κατασκευαστών για αντλίες, από γενικευμένα διαγράμματα της βιβλιογραφίας για φυγοκεντρικές αντλίες, και από παρατήρηση (αμπερομέτρηση). Μπορεί κάποιες φορές να υπάρχουν αποκλίσεις, αλλά ο κανόνας είναι αυτός.

    Οπότε τελικά, το ζόρι, δηλαδή η ροπή στον άξονα που κινεί την αντλία, είναι αντιστρόφως ανάλογη με τις αντιστάσεις του δικτύου. Αν εκφράσουμε το δίκτου στη μορφή P = a * Q^2, τότε, όσο μικραίνει το a (ανοίγουν φωλιές ή σπάνε springler) τόσο μεγαλώνει η ροπή που αποδίδει ο κινητήρας.


    grplumer, αν σε μια αντλία που θέλει κινητήρα 25-30hp βάλω 15hp και ανοίξω 3 φωλιές, τι θα γίνει? Απλά θα υπολειτουργήσει η αντλία? Η γνώμη μου είναι ότι θα καεί ο κινητήρας.

    ____________________
    Μ' αρέσουν οι παρατηρήσεις... Διορθώνομαι!

  2. #12
    Μέλος
    Ημερομηνία εγγραφής
    Dec 2005
    Θέση
    Greece. ν φιλαδελφεια
    Ιδιότητα:
    Υδραυλικός
    Απαντήσεις
    85
    αν βαλεις μικρο μοτερ δεν θα μπορει να δουλεψει ουτε με μια φωλια να ανοιξεις. οπωσ το εχω δει απο καποιους αστερες κατασκευαστες αντλιων για να μιωσουν το κοστος στον πελατη βαζουν μικρους ντιζελοκηνιτηρες και οταν κανεις το αστιο και ανοιξεις φωλια ακουσ και μιριζεις συντομα εναν κηνιτηρα να γινετε φλαμπε.
    μου θιμισες εναν φιλο πριν χρωνια που ειχε παρει μια πλυμουθ και ειχε βγαλει τον 4,5+ κηνιτηρα της και ειχε βαλει εναν οπελ ρεκορντ 1900. οταν του λεγαμε να δοσει γκαζει να δουμε πος παει ελεγε οτι ειχε κανει σερβις και τον εστρονε.... για 2 χρονια???!!!!! μεχρι που τελικα τον εκαψε απο το πολυ...... στροσιμο[8D]

  3. #13
    Super Moderator DDD's Avatar
    Ημερομηνία εγγραφής
    Jul 2007
    Θέση
    Athens, , Greece.
    Ιδιότητα:
    Αγνωστη
    Απαντήσεις
    1,695
    quote:Originally posted by miltos


    Οπότε τελικά, το ζόρι, δηλαδή η ροπή στον άξονα που κινεί την αντλία, είναι αντιστρόφως ανάλογη με τις αντιστάσεις του δικτύου. Αν εκφράσουμε το δίκτου στη μορφή P = a * Q^2, τότε, όσο μικραίνει το a (ανοίγουν φωλιές ή σπάνε springler) τόσο μεγαλώνει η ροπή που αποδίδει ο κινητήρας.
    ΟΚ με αυτή τη λογική, και για να επανέλθουμε στο αρχικό ερώτημα, θεωρώ πως πρέπει ο κινητήρας να μπορεί να καλύψει την απαιτούμενη ισχύ για τη μέγιστη παροχή διότι πρέπει να μπορεί να λειτουργεί για οποιαδήποτε περίπτωση (συνδυασμό ανοιχτών λήψεων και θέσεις αυτών) που μπορεί να τύχει. Βέβαια η επιλογή κινητήρα δεν γίνεται από έναν μελετητή αλλά από τον κατασκευαστή πάντα και έρχεται ως έτοιμο σύνολο.

  4. #14
    Εξέχον μέλος
    Ημερομηνία εγγραφής
    Jun 2006
    Θέση
    Tρίκαλα, , Greece.
    Ιδιότητα:
    Αγνωστη
    Απαντήσεις
    2,965
    Ακριβώς αυτό ήταν το αρχικό ερώτημα. Μπορεί να υπολογίζουμε το σύστημα για να δουλεύουν κάποιες φωλιές και springler, αλλά δεν ξέρουμε τι μπορεί να δουλέψει τελικά. Θέλουμε στη μεγαλύτερη ζήτηση το σύστημα να υπολειτουργεί, όχι να σταματήσει εντελώς. Αυτό όμως μπορεί να οδηγήσει στην επιλογή κινητήρα πολύ μεγαλύτερου από αυτόν που χρειάζεται για την παροχή με την οποία σχεδιάζεται στο σύστημα. Τέτοια περίπτωση είναι αν το σημείο λειτουργίας που υπλογίζουμε βρίσκεται σχετικά αριστερά πάνω στο διάγραμμα πίεσης-παροχής της αντλίας.
    quote:
    Βέβαια η επιλογή κινητήρα δεν γίνεται από έναν μελετητή αλλά από τον κατασκευαστή πάντα και έρχεται ως έτοιμο σύνολο.
    Γιατί[?]

    ____________________
    Μ' αρέσουν οι παρατηρήσεις... Διορθώνομαι!

  5. #15
    Σπουδαίο μέλος
    Ημερομηνία εγγραφής
    Oct 2007
    Θέση
    Athens, , Greece.
    Ιδιότητα:
    Απαντήσεις
    418

    Ηλεκτρονικό κατάστημα ειδών θέρμανσης και κλιματισμού

    Για πυρόσβεση είμαι 99% σίγουρος ότι πρέπει να διαλέξεις κινητήρα που να καλύπτει όλη την καμπύλη + κάποιο ποσοστό ασφαλείας.

    Για βιομηχανικές εφαρμογές ο μελετητής και οι προδιαγραφές λένε στον κατασκευαστή ποια είναι τα κριτήρια για τον κινητήρα. Για μικρές αντλίες (μέχρι 5 kW) το ελάχιστο είναι +25% και τις μεγάλες +10% από την αποροφούμενη ισχύ στο σημείο σχεδιασμού.

    Μην σε απασχολεί αν αλλάζει η ταχύτητα του κινητήρα με τις αυξομειώσεις της ισχύος, κανείς (σχεδόν) δεν το ψάχνει σε τέτοιο βαθμό. Παίρνεις την καμπύλη του κατασκευαστή και παίζεις. Έτσι και αλλιώς το σύστημα θα έχει τόσες άλλες μεταβλητές που δεν μπορείς να ελέγξεις..

Δικαιώματα απάντησης

  • You may not post new threads
  • ΔΕΝ έχετε το δικαίωμα απάντησης
  • You may not post attachments
  • ΔΕΝ μπορείτε να επεξεργαστειτε τις απαντησεις σας
  •  
  • BB code is Ανοικτό
  • Smilies are Ανοικτό
  • [IMG] code is Ανοικτό
  • [VIDEO] code is Κλειστό
  • HTML code is Ανοικτό