Σελίδα 1 από 2 12 ΤελευταίαΤελευταία
Εμφάνιση αποτελεσμάτων 1 μέχρι 10 από 17

Θέμα: Bypass μετά την τρίοδη και πριν τον κυκλοφορητή.

  1. #1
    Εξέχον μέλος
    Ημερομηνία εγγραφής
    Jul 2007
    Θέση
    Athens
    Ιδιότητα:
    Αγνωστη
    Απαντήσεις
    4,175

    Bypass μετά την τρίοδη και πριν τον κυκλοφορητή.


    Ηλεκτρονικό κατάστημα ειδών θέρμανσης και κλιματισμού

    Φίλοι πολλές φορές πετυχαίνω το παρακάτω Bypass όπως απεικονίζετε στην φωτογραφία που είναι από υδραυλικό διάγραμμα της Rehau και δεν ξέρω ποιος είναι ο λόγος που προτείνετε το συγκεκριμένο bypass σε αυτό το σημείο και πως λειτουργεί χωρίς να επιφέρει ανωμαλία.
    Ποιος είναι o λόγος λοιπόν;
    Πώς και πότε λειτουργεί;


    http://udravlikos.gr

  2. #2
    Εξέχον μέλος
    Ημερομηνία εγγραφής
    Jun 2006
    Θέση
    Tρίκαλα, , Greece.
    Ιδιότητα:
    Αγνωστη
    Απαντήσεις
    2,965
    Γρηγόρη, αυτό είναι by pass με ρυθμιστική έτσι? Δεν ξέρω το λόγο που το προτείνει η Rehau, αλλά μπορώ να σκεφτώ κάτι στο οποίο θα ήταν χρήσιμο.

    Αυτό το by pass λοιπόν, αφήνει μια "βασική" ποσότητα νερού από την επιστροφή να αναμιχθεί με αυτό της προσαγωγής. Έστω ότι αναμιγνύει 50-50. Αυτομάτως, η τρίοδη από 0~100% γίνεται 50~100%. Οπότε θέλει μεγαλύτερες κινήσεις για να επιφέρει την ίδια αλλαγή στην ανάμιξη. Συνεπώς είναι πιο εύκολο για τον ελεγκτή να την κουμαντάρει.

    Ένα παράδειγμα. Ας πούμε ότι έχουμε μια εγκατάσταση που η τρίοδη είναι γυρισμένη πολύ προς το μπλε. Όσο πιο πολύ γυρισμένη στα άκρα είναι μια τρίοδη, τόσο πιο απότομη γίνεται. Πχ αν είναι 90% προς το μπλε, αφήνει ένα πολύ μικρό πέρασμα για το ζεστό. Αν περιστραφεί λίγο προς το κόκκινο, αυτό το πέρασμα θα μεγαλώσει σχετικά πολύ. Η αλλαγή δηλαδή είναι απότομη και θα περάσει πολύ ζεστό.

    Με το επιπλέον by pass μπορούμε να μεταφέρουμε την τρίοδη κάπου στη μέση. Εκεί τα ανοίγματα για το ζεστό και τις επιστροφές είναι μεγάλα και περίπου ίδιου μεγέθους. Αν γυρίσει η τρίοδη λίγο αριστερά ή δεξιά, δεν θα έχουμε τόσο μεγάλες διαφορές στα ανοίγματα, οπότε και στο ποσοστό ανάμιξης. Δηλαδή πλέον η τρίοδη δεν είναι τόσο απότομη.

    Πιστεύω λοιπόν ότι ο ρόλος του by pass είναι να φύγει η τρίοδη από το μπλε άκρο. Όπως και με τις STAD δεν θέλουμε να τις έχουμε τέρμα κλειστές έτσι γίνεται και με την τριοδη. Βέβαια, στις ρυθμιστικές υπάρχουν και κάποιοι άλλοι λόγοι.

    ____________________
    Μ' αρέσουν οι παρατηρήσεις... Διορθώνομαι!

  3. #3
    Σπουδαίο μέλος
    Ημερομηνία εγγραφής
    Oct 2007
    Θέση
    Athens, , Greece.
    Ιδιότητα:
    Απαντήσεις
    418
    Οι τρίοδες που χρησιμοποιούμαι για ενδοδαπέδια έχουν αυτό by-pass ενσωματωμένο και από ότι έχω δει στα εγχειρίδια τους το ονομάζουν "έλεγχο kV".

    Έχουν μια βίδα η οποία ανοιγοκλείνει ένα άνοιγμα που ενώνει την επιστροφή με την προσαγωγή στο δευτερεύων.

    Πρακτικά πάντως επιτρέπουν να έχεις αύξηση της παροχής στο δευτερεύων κύκλωμα χωρίς να πας σε μεγαλύτερο μέγεθος 3όδης. (αρκεί να μην χρειάζεσαι 100% από το πρωτεύων βέβαια)

  4. #4
    Εξέχον μέλος
    Ημερομηνία εγγραφής
    Jul 2007
    Θέση
    Athens
    Ιδιότητα:
    Αγνωστη
    Απαντήσεις
    4,175
    Πολύ ωραία και λογικό.
    Μάθαμε κάτι ακόμα.
    Ευχαριστώ και τους δυο σας.
    Πάνο στείλε κανα pdf απο τις τρίοδες αν έχεις.

    http://udravlikos.gr

  5. #5
    Εξέχον μέλος
    Ημερομηνία εγγραφής
    Jun 2006
    Θέση
    Tρίκαλα, , Greece.
    Ιδιότητα:
    Αγνωστη
    Απαντήσεις
    2,965
    quote:Πρακτικά πάντως επιτρέπουν να έχεις αύξηση της παροχής στο δευτερεύων κύκλωμα χωρίς να πας σε μεγαλύτερο μέγεθος 3όδης. (αρκεί να μην χρειάζεσαι 100% από το πρωτεύων βέβαια)
    Πάνο, αυτό που λες εκ πρώτης όψεος φαίνεται πολύ λογικό. Αλλά αν δούμε τα νούμερα, μια τρίοδη 11/4" έχει ενδεικτικά Kv=18. Με τις ροές της ενδοδαπέδιας, πρακτικά δεν έχουμε πτώση πίεσης με αυτό το Kv. Τη στιγμή μάλιστα που γενικά είναι επιθυμιτό να έχουμε πτώση πίεσης στην τρίοδη.

    ____________________
    Μ' αρέσουν οι παρατηρήσεις... Διορθώνομαι!

  6. #6
    Εξέχον μέλος
    Ημερομηνία εγγραφής
    Jul 2007
    Θέση
    Athens
    Ιδιότητα:
    Αγνωστη
    Απαντήσεις
    4,175
    quote:Πχ αν είναι 90% προς το μπλε, αφήνει ένα πολύ μικρό πέρασμα για το ζεστό. Αν περιστραφεί λίγο προς το κόκκινο, αυτό το πέρασμα θα μεγαλώσει σχετικά πολύ. Η αλλαγή δηλαδή είναι απότομη και θα περάσει πολύ ζεστό.

    Με το επιπλέον by pass μπορούμε να μεταφέρουμε την τρίοδη κάπου στη μέση. Εκεί τα ανοίγματα για το ζεστό και τις επιστροφές είναι μεγάλα και περίπου ίδιου μεγέθους. Αν γυρίσει η τρίοδη λίγο αριστερά ή δεξιά, δεν θα έχουμε τόσο μεγάλες διαφορές στα ανοίγματα, οπότε και στο ποσοστό ανάμιξης. Δηλαδή πλέον η τρίοδη δεν είναι τόσο απότομη
    Δηλαδή Μίλτο λες ότι θα συμβεί αυτό που δίχνω στο σχέδιο...
    3 μέρες το σκέφτομαι και δεν έχω καταλάβει γιατί η τρίοδι θα μεταφερθεί στο κέντρο όπως λες…

    Μπορώ να καταλάβω ότι το bypass είναι μία δικλείδα ασφαλείας για να ρίξει κανείς την θερμοκρασία προσαγωγής στην ενδοδαπέδια για λόγους ασφαλείας.
    Μπορώ ακόμα να καταλάβω και αυτό που λέει ο Πάνος για να αποφύγεις το αδιαχώρητο και πτώση πίεσης πάνω από 500 χιλιοστά στην επιστροφή της τρίοδις αν είναι οριακή ...αλλά με το δικό σου κώλωσα…Δεν μου κάθετε.


    http://udravlikos.gr

  7. #7
    Συντονιστής
    Ημερομηνία εγγραφής
    Mar 2009
    Θέση
    Amsterdam
    Ιδιότητα:
    Αγνωστη
    Απαντήσεις
    585
    Gregori το στην μέση ίσως να ήταν φραστική υπερβολή, αλλά όπως και μόνος σου δείχνεις κάθε κίνηση της τρίοδης έχει στην αριστερή περίπτωση να παίξει με 1000 λίτρα και στην εικόνα αριστερά 900/100=9 ενώ στην δεξιά 700/100=7.Δηλαδή κίνηση 90 μοιρών του κορμού της τρίοδης, επιφέρει στην αριστερή περίπτωση πχ ανά 10 μοίρες 100 λίτρα περάσματος, ενώ στην δεξιά περίπτωση ανά 10 μοίρες μετατόπιση του κορμού, 78 λίτρα να περάσουν.

    Ή αλλιώς ανά μία μοίρα μετατόπισης του κορμού, στην αριστερή περίπτωση μεταβολή 10 λίτρων(θεωρητικά βέβαια..),στην δεξιά περίπτωση ανα μία μοίρα μετατόπισης 7,8 λίτρα νερού μεταβολή.

    Οπότε (10-7,8)/10=22% διαφορά στην ακρίβεια.

    Edit:

    Βασικά τώρα που το βλέπω έκανα λάθος πριν.Το νόημα είναι σωστό αλλά τα νούμερα λάθος.

    Αριστερά περνάς 1000 λίτρα στην τρίοδη, δεξιά 800.Διαφορά στην ακρίβεια 20%.

    Μετατόπιση αριστερά έχει να κάνει με 1000 λίτρα διαιρώντας με τις μοίρες.
    Μετατόπιση δεξιά έχει να κάνει με 800 λίτρα διαιρώντας με τις μοίρες.
    Οπότε έτσι πετυχαίνεις μεγαλύτερη ελεγξιμότητα.

    Τώρα στην πράξη αν περνάνε 200 λίτρα απο το by pass ή παραπάνω, αυτό είναι άλλο θέμα.

  8. #8
    Εξέχον μέλος
    Ημερομηνία εγγραφής
    Jul 2007
    Θέση
    Athens
    Ιδιότητα:
    Αγνωστη
    Απαντήσεις
    4,175
    Η γνώμη σου mechatron είναι να κάνουμε αυτό το bypass?
    Και αν ναι ποια να είναι η αναλογία μίξης στο bypass?
    Πρακτικά μου κάθετε καλά μία μίξη από το bypass που να εξασφαλίζει την μέγιστη επιτρεπτή θερμοκρασία προσαγωγής 50 βαθμους στην ενδοδαπέδια με θερμοκρασία λέβητα 75 και από εκεί και κάτω να αναλαμβάνει η τρίοδη.


    http://udravlikos.gr

  9. #9
    Εξέχον μέλος
    Ημερομηνία εγγραφής
    Jul 2007
    Θέση
    Athens
    Ιδιότητα:
    Αγνωστη
    Απαντήσεις
    4,175
    Ετσι όπως το σκέφτομαι με μία ρυθμιστική βάνα που κλειδώνει όταν ρυθμιστεί εξασφαλίζεις τριπλή ασφάλεια.
    1. Και να κλείσει κανείς την βάνα θ αναλάβει η τρίοδη την μέγιστη θερμοκρασία προσαγωγής.
    2. Και να χαλάσει η τρίοδη ή ακόμα και να την πειράξει κανείς η εξασφαλίζεις μέσο του bypass ότι η θερμοκρασία προσαγωγής δεν θα είναι πάνω από 50 βαθμούς…
    3. Έχεις και έναν υδροστάτη που σου κόβει τον κυκλοφορητή σε θερμοκρασία πάνω από 55 βαθμούς και καλύπτεις τις ανασφάλειες του Γρηγόρη


    http://udravlikos.gr

  10. #10
    Συντονιστής
    Ημερομηνία εγγραφής
    Mar 2009
    Θέση
    Amsterdam
    Ιδιότητα:
    Αγνωστη
    Απαντήσεις
    585

    Ηλεκτρονικό κατάστημα ειδών θέρμανσης και κλιματισμού

    Gregori νομίζω πως μπορεί να μπει.

    Είναι σαν να έχεις δύο τρίοδες στην ουσία.Η μια χειροκίνητη,η άλλη μεταβλητή.

    Άμα αφήνεις να περνάει το 83,3% της συνολικής ροής απο το bypass, τότε η ενδοδαπέδια σου δεν θα ξεπεράσει ποτέ τους 50 βαθμούς κελσίου, αν και εφόσον το ΔΤ της παροχής στην ενδοδαπέδια- επιστροφή είναι 5 βαθμούς κελσίου και ο λέβητας είναι ρυθμισμένος στους 75.

    Με ποιό απλά λόγια:

    75-45=30 βαθμούς κελσίου
    50-45=5 βαθμούς κελσίου
    5/30=16,7% της ροής απο τον λέβητα
    83,3% ροή μέσα απο το by pass.

    Edit:

    Φυσικά λόγω των αυξομειώσεων των θερμοκρασιών της παροχής του λέβητα, μπορείς να αφήνεις πχ να περνάει το 50% της ροής απο το bypass για να μπορείς να τον λειτουργείς και σε χαμηλότερες θερμοκρασίες.
    Νομίζω πως η ροή μέσα στο By pass καθορίζεται με βάση την ελάχιστη επιτρεπτή θερμοκρασία στην οποία μπορούμε να κρατάμε τον λέβητα χωρίς να υγροποιεί.(αν είναι χαμηλών θερμοκρασιών-συμπυκνωμάτων νομίζω πως το bypass είναι άχρηστο μιας και κάνεις απευθείας έλεγχο στην θερμοκρασία παροχής του λέβητα προς την ενδοδαπέδια)
    Με ένα πχ 50% μείξη, είσαι οκ νομίζω.
    Εξάλλου η χειρότερη περίπτωση με το Bypass ποιά είναι?
    Να έχει χαμηλή θερμοκρασία ο λέβητας και να ζητάμε μεγάλο ποσό θερμότητας.
    Έστω λέβητας στους 50βαθμούς κελσίου και την ενδοδαπέδια θέλουμε να την πάμε στους 45 βαθμούς κελσίου.Με μείξη 50% είμαστε κομπλέ.
    Αν έχουμε 75 βαθμούς κελσίου στον λέβητα και 45 στην ενδοδαπέδια,επιστροφή 40 απο την ενδοδαπέδια.Αν χαλάσει η μεταβλητή τρίοδη και δεν υπάρχει διάταξη ασφαλείας για να κόβει τον κυκλοφορητή, τότε το νερό θα μπορούσε να φτάσει στους (75+42,5)/2=58,75 βαθμούς κελσίου.

    Πάντως τώρα σαν σκέψη μου περνάει το εξής.Επειδή το σερβομοτέρ έχει πχ αρκετά δευτερόλεπτα απόκρισης-αδράνειας μέχρι να βρεί την τελική ρύθμιση που θέλει, ίσως παλιότερα να καθιερώθηκε το by pass ώστε να γίνονται πιο ομαλά τα πράματα σε σχέση με τις θερμοκρασίες που μεταβάλλονται κατά την στιγμή που κινείται η τρίοδη απο το σερβομοτέρ.

Δικαιώματα απάντησης

  • You may not post new threads
  • ΔΕΝ έχετε το δικαίωμα απάντησης
  • You may not post attachments
  • ΔΕΝ μπορείτε να επεξεργαστειτε τις απαντησεις σας
  •  
  • BB code is Ανοικτό
  • Smilies are Ανοικτό
  • [IMG] code is Ανοικτό
  • [VIDEO] code is Κλειστό
  • HTML code is Ανοικτό