quote:
Originally posted by monachus
Αλλο πράγμα η θερμοκρασία εκκίνησης του κυκλοφορητή που με ρώτησες στο προηγούμενο post, και άλλο η θερμοκρασία λειτουργίας του λέβητα.
Η θερμοκρασία του κυκλοφορητή θα πρέπει να είναι 40~45 βαθμούς όπως σου είπα παραπάνω.
Η θερμοκρασία του λέβητα θα πρέπει να είναι μεταξύ 75 και 90 βαθμών. Η θερμοκρασία αυτή έχει να κάνει με την απόδοση σε θερμίδες στα σώματα.
Βεβαίως, ανάλογα με τις εξωτερικές συνθήκες και κυρίως κατα τους ανοιξιάτικους και καλοκαιρινούς μήνες η απόδοση των σωμάτων υπερκαλύπτει τις απώλειες οπότε μπορούμε να κατεβάσουμε θερμοκρασία στο νερό προσαγωγής. Αυτό όμως θα πρέπει να γίνεται με τρίοδη βάνα και όχι χαμηλώνοντας την θερμοκρασία στον θερμοστάτη του καυστήρα. Ο καυστήρας δηλαδή θα πρέπει να συνεχίσει να παράγει νερό υψηλής θερμοκρασίας το οποίο με ανάμιξη θα φέρνουμε σε χαμηλότερη θερμοκρασία.
Αν χαμηλώσεις την θερμοκρασία του καυστήρα, θα έχεις τα ακόλουθα προβλήματα:
1. Αναγκάζεις τον καυστήρα σε πολύ συχνές εκκινήσεις και σταματήματα με αποτέλεσμα υπερβολική φθορά του.
2. Η καύση θα γίνεται με κρύο σχετικά λέβητα αφού ο καυστήρας θα δουλεύει πολύ λίγο κάθε φορά (μιλάμε για θερμοκρασίες 50 βαθμών περίπου), οπότε δέν γίνεται σωστή καύση.
Αυτό έχει σαν συνέπεια μείωση της απόδοσης του συστήματος (σημαντική), κρύα καυσαέρια (μπούκωμα).
Τέλος η χαμηλή αυτή θερμοκρασία θα επιφέρει πολλές υγροποιήσεις στην καπνοδόχο λόγω χαμηλής θερμοκρασίας καυσαερίων, οι οποίες σε λάθος σχεδιασμένες καπνοδόχους μπορεί να επιστρέψουν στον λέβητα και να επισπεύσουν την καταστροφή του. (τραβηγμένο λίγο, αλλά μπορεί να συμβεί). Γενικά πάντως σε σωστά σχεδιασμένες εγκαταστάσεις με μονωμένες σωστά διαστασιολογημένες καπνοδόχους και πρόβλεψη συλλογής συμπυκνωμάτων εκτός λέβητα, ο λέβητας δεν θα πάθει τίποτα. Πολύ πιό σημαντική είναι η δραματική μείωση της απόδοσης του συστήματος.
Το σωστό είναι να υπάρχει τρίοδη βάνα ανάμιξης (χειροκίνητη ή αυτόματη) η οποία με μίξη να ρυθμίζει την θερμοκρασία προσαγωγής.
Edited by - monachus on 29 January 2004 01:52:13