Το παρακάτω post το έγραψα σε άλλο topic σχετικά με βαλβίδες διαφορικής πιέσεως αλλά πιστεύω πως κολλάει και εδώ. Είναι μία προσωπική εμπειρική ανάλυση των μεθόδων Bypass που σχετίζεται με το υδραυλικό μέρος. Δούλεψα αρκετά για να το γράψω και θα ήθελα να είναι και σε αυτό το topic. Εάν οι υπεύθυνοι θεωρήσουν ότι αντιβαίνει τους κανόνες του φόρουμ ας με πληροφορήσουν να το διαγράψω.
Το θέμα είναι:
Τι θα γίνει σε μια εγκατάσταση θέρμανσης αν ο κυκλοφοτιτής παραμένει να δουλεύει κατόπιν βλάβης η σφάλματος χωρίς Bypass.
α)Εάν υπάρχει μεγάλη και μακριά στήλη για κάποιες ώρες συνήθως αντέχει να δουλεύει χωρίς bypass.
β)Στην καλύτερη περίπτωση θα καεί ο κυκλοφοριτής....
γ)Στην χειρότερη περίπτωση θα σκάσει ο κορμός του κυκλοφοριτή και θα χυθεί όλο το νερό της στήλης στο λεβητοστάσιο.
Θα γίνει βραχυκύκλωμα.
Το έχω δει στο Ν.Ψυχικό και δεν πίστευα πως έγινε ο κυκλοφοριτής έτσι. Σαν μπανάνα άνοιξε.
Το θέμα του by-pass σε αυτονομίες είναι από τις πιο πονεμένες ιστορίες στην χώρα μας από τότε που ξεκίνησαν οι αυτονομίες με ηλεκτροβάνες.
Αυτό το βλέπεις και στο foroum που το θέμα συζητιέται και ξανασυζητιέται......
Η χρήση του απλού Bypass (γεφυρώματος στήλης) χωρίς μάλιστα να μεσολαβεί βάνα (για να μην την κλήση κανείς άσχετος) δεν γίνετε από ασχετοσύνη των υδραυλικών αλλά από ανασφάλεια.
Ένας υδραυλικός με κάποια σχετική εμπειρία ξέρει πως κάνει άνω κάτω το μανομετρικό της εγκατάσταση με αυτό τον τρόπο αλλά είναι σίγουρος όμως ότι δεν θα πάθει ποτέ τις παραπάνω περιπτώσεις που περιέγραψα και να τον κυνηγάνε.
Το θέμα αυτό μας απασχολεί χρόνια και εμάς και τους καυστηρατζήδες...
Πως θα συνδυάσεις να έχεις bypass, να αφήνεις τον κυκλοφοριτή να δουλεύει για αποθέρμανση του λέβητα, να μην χαλάς τις ισορροπίες του συστήματος, και να είσαι 100% σίγουρος ότι δεν θα γίνει στραβή και να σε κυνηγάνε.
Θα σας αναφέρω περιπτώσεις μεθόδων Bypass που έχω συναντήσει και θα αναφέρω τα μειονεκτήματα τους και τους κινδύνους που εγκυμονούν πάντα βάση της εμπειρικής γνώσης.
[u]Περίπτωση πρώτη
Κάποιοι βάζουν σώματα σε κοινόχρηστους χώρους πού παίρνουν από την στήλη χωρίς να μεσολαβεί ηλεκτροβάνα
Μειονεκτήματα:
α)Διαφορετικό μανομετρικό από τα μονοσωλήνια, σοβαρή περίπτωση να έχεις μειωμένη απόδοση στα σπίτια.
β)Κάποιος άσχετος και τσιγκούνης στην πολυκατοικία θεωρήσει πως δεν χρειάζεται να καίνε καύσιμο για να ζεστάνουν το κλιμακοστάσιο και κλείσει τις βάνες των σωμάτων. Σοβαρή περίπτωση κυκλοφοριτής μπούμ.
γ)Να τρυπήσουν αυτά τα σώματα και να κλείσουν τις βάνες.Σοβαρή περίπτωση κυκλοφοριτής μπούμ
[u]Περίπτωση δεύτερη
Αφήνει ο καυστηρατζής σε συνεννόηση με τον υδραυλικό την τελευταία ηλεκτροβάνα που θα κλήση ανοιχτή.
Μειονεκτήματα:
α)Καταναλώνεις την ενέργεια εκεί που δεν ζητάτε
β)Πιθανόν υπερθέρμανση του συγκεκριμένου διαμερίσματος.
(Ισως περίπτωση με το μικρότερο ρίσκο και κίνδυνο αρκεί ο μόνος που θα επεμβαίνει στους αυτοματισμούς του λεβητοστασίου να είναι ο έμπειρος καυστηρατζής ηλεκτρολόγος και όχι διαχειριστές, υδραυλικοί,οι άλλοι ξερόλες τις πολυκατοικίας.
[u]Περίπτωση τρίτη
Η ηλεκτοβάνα στο πιο πάνω διαμέρισμα να είναι τρίοδι.
Μειονεκτήματα:
α)Χαλάει η τρίοδι στο συγκεκριμένο διαμέρισμα, ή τρέχει κάποιο κολεκτέρ, ή υπάρχει διαρροή μέσα στο διαμερισμά η πρώτη δουλειά που θα κάνει ο ένοικος είναι να κλείσει τις χειροκίνητες βάνες αγνοώντας πως το δικό του διαμέρισμα παίζει ουσιαστικό ρόλο στην ασφάλεια της εγκατάστασής. Περίπτωση μπούμ του κυκλοφοριτή
β)Αμα χαλάσει ο κορμός της βάνας (λίγο σπάνια αλλά παίζει)έχουμε σοβαρή περίπτωση μπούμ του κυκλοφοριτή.
γ)Ο κάτοχος της τρίοδης είναι περίεργος και διακρίνει πως η δικιά του ηλεκτροβάνα είναι διαφορετική από των άλλων....θεωρήσει πως των κλέβουν ....φωνάξει κάποιον γκαγκά να την αντικαταστήσει με δίοδι (δεν είναι λίγοι που βγάζουν μεροκάματο από τις χαλασμένες ηλεκτροβάνες) σοβαρή περίπτωση μπουμ.
δ)Το διαμέρισμα που έχει την τρίοδη δεν έχει αναμένει θέρμανση η τρίοδη είναι σε φάση by-pass.
Πιθανή υπολειτουργία των λοιπών διαμερισμάτων και ιδίως εάν ανοίξουν πολλά διαμερίσματα ταυτόχρονα...Το νερό θα ακολουθήσει τον εύκολο δρόμο της τρίοδις.
[u]Περίπτωση τέταρτη
Χρησιμοποιώντας βαλβίδα διαφορίκης πιέσεως για Bypass.
Μειονεκτήματα.
α)Δεν είναι αυτός ο πρωταρχικός ρόλος της ασχέτως που μπορεί να το κάνει.
β)Τοποθετήτε κανονικά μέσα στο λεβητοστάσιο αρά η αποθέρμανση που κάνει στον λέβητα είναι σχεδόν μηδενική.
γ)Δεν θα βασιζόμουν ποτέ για κύριο και μοναδικό Bypass σε ένα εξάρτημα με ελλατήρια και λάστιχα που έχει η ΒΔΠ. Αν βουλώσει χαλάσει φρακάρει σοβαρή περίπτωση μπουμ.
Την θεωρώ απαραίτητη σίγουρα σαν δεύτερη δικλίδα ασφαλείας ασχέτως πιό από τα παραπάνω BYPASS επιλέξω.
[u]Περίπτωση πέμπτη
Γεφύρωμα της στήλη με φ15-12 χωρίς να μεσολαβεί βάνα.
Μειονεκτήματα.
α)Μεγάλη πιθανότητα να υπολειτουργεί η θέρμανση ιδίως στα πιο ψηλά διαμερίσματα και ιδίως αν ο κυκλοφοριτής είναι οριακός.
β)Καταπόνηση του κυκλοφοριτή όταν όλα τα διαμερίσματα είναι κλειστά.
(Συνήθως αντέχουν αρκετά χρόνια όμως)
γ)Μεγάλη ταχύτητα στην στήλη και θόρυβος.
Μεγάλα μειονεκτήματα ένα πλεονέκτημα...δεν εγκυμονεί κίνδυνο κυκλοφοριτή μπουμ.
[u]Περίπτωση έκτη
Ηλεκτοβάνα στο τέλος της στήλη να ανοίγει όταν όλα τα διαμερίσματα είναι κλειστά με αυτοματισμό.
Μειονεκτήματα:
α)Αμα χαλάσει η συγκεκριμένη ηλεκτροβάνα και δεν ανοίξει αλλά ο κυκλοφοριτής συνεχίσει να δουλεύει τι θα γίνει;
(Υπάρχει αυτή η βλάβη στις βάνες γενικότερα. Ο κορμός γυρνάει αλλά η μπίλια όχι.)Σπάνια αλλά υπαρκτή βλάβη σε κάποιες ηλεκτροβάνες.
β)Ποιος θα το πάρει χαμπάρι όταν χαλάσει η συγκεκριμένη ηλεκτροβάνα;
Κανένας
Στην περίπτωση δυο όταν η τελευταία ηλεκτροβάνα που παραμένει ανοιχτεί χαλάσει ανήκει σε κάποιο διαμέρισμα. Λογικά ο ιδιοκτήτης θα το πάρει χαμπάρι και θα την αντικαταστήσει γατί το διαμέρισμα του ή θα έχει συνέχεια θέρμανση ή καθόλου.
www.udravlikos.gr